Skip to main content

Binnen een kwartier kreeg ik 3 smsjes van KPN: 50% verbruikt, 75% verbruikt en 100% verbruikt van mijn 13GB Internetbundel.

Op dat moment reed ik in de auto met Waze en Spotify aan. Probeer KPN te bellen, maar wordt op verschillende manieren verwezen naar de website.

Lijkt te gaan om een storing/ vergissing/ error?

Op je telefoon zelf kan je vaak ook zien wat je verbruik is en zelfs gedetailleerd per uur / per app.

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt en/of je dit al hebt gecontroleerd?


Hoi @JasonRL, welkom hier. 

Ineens dus alle data verbruikt. Dat is niet fijn. Dit komt echter wel van het toestel af, de simkaart registreert het. 

Je geeft zelf ook al aan Spotify en Waze te gebruiken, beide gebruiken data. Maar ook op de achtergrond kunnen er nog apps niet afgesloten zijn die data blijven gebruiken. 

Ik kan verder niet zien waar data aan verbruikt is alleen dat het verbruikt is. En dat moet wel het geval zijn. Ik kan er niet meer van maken. 

Misschien kan iemand nog data met je delen of anders is het wachten tot de nieuwe periode ingaat. 


Dat is niet fijn!

Had je toevallig op dat moment een mobiele hotspot aan of heeft je telefoon wellicht op de achtergrond updates gedownload? Navigatie en Spotify vallen relatief mee qua gebruik van data, maar updates tellen flink door. Een update van een app is vaak al meer dan 100MB (afhankelijk van de app natuurlijk) en een update voor het besturingssysteem is vaak al gauw meer dan 500MB. Natuurlijk tikt een hotspot ook aan.


Thanks allemaal voor jullie feedback! Komt er dus op neer dat ik in mn Spotify per ongeluk een hele playlist aan het downloaden was met ong 18 uur aan muziek.. Dan gaat het idd snel.. één verkeerde click in Spotify zit in een klein hoekje.. 😣


Oei, dat is wel balen. 😞 Maar daar wel de verklaring gevonden. Dat gaat wel hard ja. Aan de andere kant zijn ze nu gedownload en kun je wel offline Spotify luisteren in de auto. 

Mogelijk heb je een huishouden en kan iemand wat MB's met je delen tot de nieuwe periode ingaat.Â