Skip to main content

Beste lezers,

ik heb al een aantal keer het onderwerp voorbij zien komen, maar weet niet of er nu al iets veranderd is.

ik heb sinds enige tijd problemen met mijn iPhone 11 en internet. Ik kan geen verbinding krijgen, heb slechte telefoonverbinding etc. 
 

volgens Apple werkt de telefoon naar behoren en ligt het probleem bij KPN. KPN snapt het verder ook niet en weet het ook niet en ik zit met een niet goed werkende telefoon.

kan iemand mij hierbij helpen?

 

 

 

Beste @Bladeren, welkom!

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer 0800 – 8200008.


Dank voor je bericht Marcia. Na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik te horen dat de technische dienst ongeveer 11 dagen nodig heeft om te reageren en een oplossing te bedenken. Tot die tijd is het helaas. Hoe je bereikbaar blijft zakelijk, tja. We gaan het dan maar afwachten.


Hartstikke fijn. Vandaag gebeld door KPN. Keurig te woord gestaan en het toestel wordt ter reparatie aangeboden. Mocht dat niet lukken, dan wordt er gekeken naar een alternatief. Ik ben in ieder geval blij.


Dan moet ik vandaag toch nog even terugkomen op het iPhone 11 probleem. Het toestel mankeert idd iets aan. Daarom heeft KPN besloten een nieuw toesten te sturen. Deze is vandaag bij mij binnengekomen. Daar ben ik reuze blij mee. Alle dank aan diegenen die mij geholpen hebben en natuurlijk alle lof voor KPN.