Skip to main content

Een jaar geleden kreeg ik internetproblemen met mijn iPhone 11. KPN gebeld, maar zij kenden het probleem niet. Om dit op te lossen, moest ik maar een andere telefoon kopen !!! Probleem werd gedumpt richting Apple.

Gedurende dit jaar een aantal keer naar KPN winkels en Apple stores geweest. Het toestel zelf is gecheckt, mankeerde niets aan. Ook de instellingen waren OK. Twee keer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dit werkte allemaal niet.

Ik moet voor mijn werk elke dag naar verschillende adressen rijden, dus Google Maps wordt intensief gebruikt. Hiervoor moet ik wel één of twee keer mijn telefoon uitschakelen en dan pas Google Maps aanzetten.  Na een aantal keer dit te hebben geactiveerd, lukt het met pijn en moeite om de route te krijgen die ik moet volgen.

Vandaag weer naar KPN gebeld (drie keer !!!} om te kijken of het probleem intussen was opgelost. Dat zou volgens de derde medewerkster al in oktober 2022 zijn gebeurd !?!?!?! 
ik kreeg de raad om in een KPN winkel een leentoestel te vragen om een test uit te voeren. Ik heb namelijk zelf geen oude toestellen meer liggen. In de KPN winkel werd al meteen het hoofd geschud. Zij kennen het probleem en weten dat deze test niet tot een oplossing leidt.

In andere verhalen lees ik iets over compensatie van de abonnementskosten. Tot nu toe heeft niemand mij dat aangeboden. Ik denk dat ik geduldig genoeg ben geweest en loyaal aan KPN. 
KPN, kom met een oplossing EN compensatie van de abonnementskosten !!!!

Heeft U alleen problemen met de navigatie apps? Er staan op internet meerdere berichten van 2020 dat de iPhone 11 een gps probleem heeft tijdens het gebruik van navigatie apps. Maar een echte oplossing staat er niet tussen..


Erg vervelend. 

Je bent "nogal laat" hiermee. De omruil is niet meer beschikbaar. Alle door Apple ter beschikking gestelde ruil toestellen zijn allang op. Apple heeft namelijk erkend dat het komt door een update van hun kant. 11's van oudere series met een bepaalde chipset werken daardoor op kpn niet meer via 4G. En gaan ook niet meer werken. 

Hier liep dat

Hier een ander topic van na de periode voor een indruk hoe het voor jouw nu ook kan lopen. 

Er wordt inmiddels alleen individueel naar gekeken. Daarvoor ben je hier goed. Want ook dat loopt alleen via het forum. 

Topic wordt binnen 3 dagen opgepakt. Het kan wel enige weken duren. 

Wat er nu als tegemoetkoming is kan ik je niet vertellen. Waarschijnlijk een financiële tegemoetkoming. Een nieuwe telefoon zul je wel zelf moeten kopen om weer buiten de deur online te zijn. 

Dit zal binnenkort verder door een kpn moderator worden opgepakt voor vervolg. 


@Ronald31, Nee, het gaat niet alleen om Google Maps. Alleen het  is wel een dagelijkse ergernis, dat dit niet werkt. Maar het hele internet gebeuren is een drama. Vaak krijg ik een melding dat de server niet bereikbaar is, of dat internet niet beschikbaar is.  Het maakt niet uit naar welke site ik wil gaan.

En @PeterG , ik weet dat ik niet voor omruil van de telefoon in aanmerking kom, aangezien ik dit toestel zelf los heb gekocht. Dus daar vraag ik niet om. Wel om compensatie van de (hoge) abonnementskosten. 


Er zal mogelijk maar niet zeker enige compensatie komen. Laten we de komst van de kpn moderator hier afwachten. Wel al je gegevens in je profiel gezet?

Maar het netwerk is goed. Met dezelfde simkaart werkt het wel in andere toestellen; het ligt aan die batch iPhone 11.

Je zult toch echt zelf een nieuwe of refurbist telefoon moeten kopen anders kom je nooit van deze ergernis af. Deze gaat niet meer werken. Op het kpn netwerk. 

Dat je nog steeds rondloopt met deze verbaast me eigenlijk wel. 


Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben al ruime tijd bezig en werd afgepoeierd met een nieuwe simkaart… Later kreeg ik te horen dat het gerepareerd kan worden maar de kosten zijn voor mij en nu blijkt dat de fout bij KPN zelf ligt. Ik hoop dat ik geholpen word voordat ik met al mijn producten overstap.


nu blijkt dat de fout bij KPN zelf ligt

Waar heb je dat vernomen, @Lorenzo1995 ? Apple heeft, mede door vorig jaar vervangende telefoons beschikbaar te stellen, juist toegegeven dat bij oudere 11's de chipset niet meer geschikt is i.c.m. kpn. 


@PeterG heb heel de dag met de kpn aan de lijn gehangen. De verschillende medewerkers gaven aan dat het aan KPN ligt. Het toppunt was toch echt dat er werd gezegd dan kan je beter overstappen... lekkere klantenbinding


Dan zijn al die "medewerkers" (uitzendkrachten) helaas abuis. 

Het is een oude batch iPhone 11.

Ook overstappers naar T-mobile, nu Odido, meldden problemen. 

Je kan dat brakke toestel beter vervangen. 

De aanmeld- en omruil actie is al maanden gesloten. De ruil toestellen die Apple beschikbaar had gesteld zijn op.


Oke kwalijke zaak. Bedankt voor jou kennis @PeterGÂ