Skip to main content

Voor de iPhone12 gebruikers is er al een compensatieregeling, en voor de iPhone11 moet die nog komen als de problemen nog niet zijn opgelost.

Wat ik vooral jammer vind is dat wij dit zelf hebben moeten ontdekken dat er problemen zijn aangezien ik in juni al internetproblemen heb en niet door KPN zelf erover ben bericht, helaas geen werk onderweg ermee kan doen tot op heden en dan wel vol gespamd wordt dat ik MB’s kan delen met mijn huisgenoten. Klinkt wel erg sadistisch of niet?!

Ik las op Radar dat de iPhone12 gebruikers hun abonnementsgeld terug krijgen voor de periode dat ze zonder hebben gezeten. En ik heb nu al 4 maanden een dikke E staan alsof we weer in de stenen tijdperk leven.

Waarom komt KPN niet met een regeling dat wij onze iPhone11 voor een nieuwe iPhone12 of 13 of 14 kunnen omruilen? 4 maanden abonnementsgeld is al richting de 200 en als de 5de maand er ook bijkomt waar ik nu in zit helemaal! Kan dit bespreken worden met het management?

 

Volgens mij is er juist een regeling voor iPhone 11 klanten. Voor iPhone 12 gebruikers wordt er constant gezegd dat ze de telefoon maar moeten updaten en dan wordt de aangemaakte ticket gesloten.

Even op een rijtje:

  • Het iPhone 11 probleem speelt al sinds eind mei.
  • Het probleem is erkent en ook de woordvoerder heeft bij RTL aangegeven dat er recht is op compensatie
  • Een advocaat waar RTL mee heeft gesproken heeft aangegeven dat consumenten recht hebben op compensatie van eind mei tot de dag dat het probleem is opgelost. Dus niet vanaf de dag dat er een ticket is ingeschoten.
  • Een groep klanten heeft inmiddels al een iPhone 13 gekregen (in ruil voor de 11), zodat het probleem is opgelost. Ik heb begin september mijn iPhone 13 mogen ontvangen. Anderen al ergens in augustus, maar zo te horen worden ze nog steeds geleverd in ruil voor je iPhone 11 (wanneer Reconext jouw telefoon heeft getest)
  • De hierboven genoemde swap heeft lang niet iedereen aangeboden gekregen en niemand weet waarom het allemaal zo lang duurt. 
  • Er zijn gevallen bekend waarbij mensen erg lang op de check van Reconext (reparatiepartner van KPN)moeten wachten. Soms wel tot zo een twee tot drie weken.
  • Iemand kreeg z’n iPhone 11 weer terug, een ander een refurbished 13. Maar de meeste mensen een nieuwe 13.

 


@HaikoM : Op het forum kan ik niks voor je doen. Ik neem aan dat je wel gebeld hebt en er een ticket voor jou is aangemaakt?


Hallo Erwin,

er is inderdaad een ticket aangemaakt en kreeg op 17 oktober een berichtje binnen dat ze met een aantal oplossingen bezig zijn in de hoop dat het weer loopt zoals het moet lopen. Maar tot op heden blijft internet vastlopen en juist dat het zolang moet duren terwijl ik het ook gebruik voor werk 🙈


Reageer