Skip to main content

Wij gaan een roadtrip maken van enkele weken in de USA, dan KPN blijven gebruiken word erg kostbaar dus ik wil een prepaid Amerikaans nummer nemen incl. Onbeperkt internet.

Nu is de vraag word dit een simkaart of neem ik e-sim. Op mijn IPhone 14 kan maar 1 e-sim actief zijn dus neem ik aan dat ik dan de KPN op inactief moet zetten en de USA op actief als we daar geland zijn en andersom als we terug komen. Heb ik hierin gelijk??

Maar als ik n sim kaart neem hoe gaat dat dan met e-sim van KPN moet ik die dan om inactief zetten of moet ik bepaalde instellingen uit of aan zetten. Ik krijg het niet echt duidelijk.

Wie heeft hier ervaring mee en helpt ons uit de brand!

Hoi @sabouma 

Super leuk dat je een rondtrip gaat maken door Amerika, hopelijk ga je veel bijzonderheden zien.

Op de iPhone 14 kun je meerdere Esims downloaden, maar kan er maar één tegelijk actief zijn.
Dus je kunt dus probleemloos een Esim downloaden en activeren van een Amerikaanse Provider, neem dan wel een Prepaid van T-Mobile USA of A&T USA omdat die beide de beste dekking hebben op zowel het 4G als het 5G netwerk.

Zodra je de Esim van de Amerikaanse provider actief zet, kan je die van KPN op uit zetten (inactief), zodat alles verloopt (bellen, gebeld worden en internetten) via de Amerikaanse Prepaid aansluiting.
Bij het inactief (uitzetten) van de Esim van KPN, hoef je dus geen andere instellingen te wijzigen of aan te passen.

Het activeren van de Amerikaanse Esim en het deactiveren van je KPN Esim, kan je allemaal regelen bij Mobiel Netwerk in het instellingenmenu van je iPhone 14.

Zodra je weer terug bent in Nederland, kun je de Esim van de Amerikaanse provider deactiveren of verwijderen (deze keuze is aan jouw), en vervolgens de KPN Esim weer op actief zetten.


 

Op een iPhone 14 kunnen 2 e-sims tegelijk actief zijn, je kan dus ook de KPN e-sim actief houden.
Zie deze pagina: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph9c5776d3c/ios

Dual SIM gebruiken op de iPhone

Hier zijn enkele van de vele manieren waarop je Dual SIM kunt gebruiken:

  • Gebruik één nummer voor zakelijke telefoongesprekken en een ander nummer voor persoonlijke telefoongesprekken.

  • Voeg een lokaal data-abonnement toe wanneer je naar een ander land of een andere regio reist.

  • Gebruik verschillende abonnementen voor bellen en data.

Opmerking: Om twee verschillende aanbieders te kunnen gebruiken, moet je iPhone ontgrendeld zijn. Zie het Apple Support-artikel Uw iPhone ontgrendelen zodat u deze bij een andere aanbieder kunt gebruiken.

Je kunt Dual SIM configureren met de volgende modellen:

  • Eén fysieke simkaart en één e‑sim; beschikbaar op de iPhone XR, iPhone XS, iPhone 11, iPhone 12, iPhone 13, iPhone SE (2e generatie) en iPhone 14 en nieuwer (aangeschaft buiten de VS)

  • Twee e‑sims; iPhone 13, iPhone SE (3e generatie) en nieuwer


Hallo en welkom @sabouma. Wat een tof vooruitzicht zo'n roadtrip. Ga je van kust naar kust of een andere route? 

In ieder geval met behulp van enkele community leden kun jij straks goed gebruik maken van een Amerikaanse provider. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! Zoals je ziet, denkt de KPN community maar al te graag met je mee. 


Reageer