Skip to main content

Hier ook het probleem met een iPhone 14 Pro. Geen internet als ik aan het bellen ben. Graag een oplossing! 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Het zoveelste topic over hetzelfde probleem volgens mij. Als ik aan het bellen ben, heb ik geen internet. 

Ik heb een iPhone 14 pro (gekocht via KPN) en VoLTE staat aan. 5G staat op “automatisch”.

Wat is de oplossing van dit probleem?!?

 

Admin: topics samengevoegd


Hoi @BackpackerBP, welkom op ons forum! Het klinkt alsof er met VoLTE toch iets niet helemaal goed gaat. Heb je dit zowel bij uitgaande gesprekken als binnenkomende gesprekken? Zie je tijdens deze gesprekken ook of je met 4G/2G verbonden bent?

Het kan zijn dat VoLTE aan onze kant (nog) niet goed staat. Als er bij deze gesprekken staat dat je over gaat op 2G kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402 om VoLTE aan te laten zetten.


Hoi Thomas,

Ja zowel met binnenkomend als uitgaand. 
Ik zie bij de verbinding als ik aan het bellen ben geen 5G staan, aangezien er geen 2G meer is (toch?) ga ik er dan vanuit dat ik via 4G aan het bellen ben?

Gisteren contact gehad met de helpdesk, zou vandaag of morgen worden teruggebelt door de tweedelijns. Dat maar even afwachten. 


2G bestaat nog maar 3G niet meer, als VoLTE niet werkt schakelt je toestel dus over op 2G. Ik ben benieuwd naar de reactie van mijn collega's. Houd ons op de hoogte!


3G was “eerste generatie” snel internet via de ether; derde generatie mobiel netwerk.

2G = E-GSM = bellen/sms en GPRS internet (128 Kb/s). GPRS ondersteunen moderne smartphones vaak niet (meer).

3G = bellen/sms internet 14 Mb/s. Sedert april 2022 bij alle providers uitgezet t.b.v. 4G en 5G ruimte

4G en 5G; bellen via VoLTE (en VoWifi). 4G internet tot max. 500 Mb/s; 5G tot max. 1 Gb/s (nog niet beschikbaar met die snelheid, vooralsnog ook max. 500 Mb/s)