Skip to main content
Vraag

iPhone 15 Pro Max en Watch Series 10 lijken steeds naar stille modus te gaan

• February 2, 2026
  • 1 reactie
  • 9 keer bekeken

Ik heb een Apple Watch Series 10 in combinatie met een IPone 15 pro max. Nu heb ik het idee datr hij elke keer in de stille modus springt

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@hans074590. Welkom op de community! Dat klinkt vervelend, zeker als je daardoor meldingen mist. Ik heb zelf geen Apple apparaten, maar ik heb even voor je rondgekeken op internet naar mogelijke oplossingen.

Bij een Apple Watch kan de stille modus automatisch worden ingeschakeld door een paar instellingen. 

• Check op je iPhone: Instellingen, Focus. Als je op je iPhone een Focus (zoals Niet storen, Slaap of Werk) gebruikt en deze wordt gesynchroniseerd, dan gaat je Apple Watch automatisch mee in die stille modus.

• Veeg op de Apple Watch omhoog (bedieningspaneel) en kijk of het belletje is doorgestreept of dat de theatermodus actief is.

• Tijdens slaapstand wordt de Apple Watch standaard stil gezet. Dit kan je controleren via de Gezondheid of Focus instellingen op je iPhone.

• Apple Watch-app op de iPhone

Ga naar Apple Watch > Geluiden en tastfeedback en controleer of

• Stille modus niet automatisch wordt ingeschakeld

• De instellingen niet zijn aangepast na een update

Als dit probleem blijft terugkomen, dan kan het ook helpen om de Apple Watch even opnieuw op te starten of tijdelijk de koppeling met de iPhone te verbreken en opnieuw te koppelen. Ik hoop dat dit het problee verhelpt. 

Voor alle meelezers: Hebben jullie dit ook meegemaakt? Of weten jullie waardoor de Watch vanzelf in de stille modus kan springen en vooral hoe je dit kunt voorkomen?

Alle ervaringen of tips zijn welkom, alvast bedankt voor het meedenken!

Â