Skip to main content

Goede Middag, 

ik heb nu precies 4 weken geleden een Iphone 16 Pro Max verlengd op Pre-order. destijds stond er '’wordt geleverd vanaf 20-09-2024'’ nu is dat niet het geval geweest ook contact gehad met de klantenservice waarbij ik te horen kreeg dat Apple slecht kan leveren. Dit is helemaal begrijpelijk, alleen de mensen die nu zouden bestellen moeten ook 4-5 weken wachten. waar is deze pre order dan goed voor? 

ik zou ook graag willen weten of er mensen zijn die de Iphone 16 Pro max hebben gepre-orderd en deze al wel hebben ontvangen. 

Met Vriendelijk Groet 

Hoi @Jimsr 

De levertijden voor de nieuwe iPhone 16 Pro Max zijn momenteel bij alle providers (zoals Odido en Vodafone), dus niet alleen bij KPN, tussen de 4 en 6 weken nadat je jouw bestelling hebt geplaatst.
Dit geldt trouwens voor alle modellen!!

20 september 2024 was de lanceerdatum vanuit Apple, wat niets anders betekend dat hij dan in de verkoop komt, dit zegt niets over de hoeveelheid iPhones 16 Pro Max die KPN vanuit Apple gaat ontvangen vanaf die datum.

Pre-order is bedoelt, dat jij als één van de eerste de nieuwe iPhone 16 Pro Max in handen krijgt, zodra deze beschikbaar komt in het magazijn van KPN.
Alleen is KPN afhankelijk wanneer Apple dit toestel uitlevert, en ook hoeveel KPN dan ontvangt van de verschillende modellen. 

De aanvraag is groot nadat de nieuwe iPhone’s zijn gepresenteerd, waardoor er elk jaar weer een lange levertijd ontstaat vanuit de providers.

Er zit niets anders op, dan rustig af te wachten totdat je de e-mail ontvangt met daarin de track en trace dat jouw iPhone 16 Pro Max naar je onderweg is.
Zodra KPN weer een nieuwe voorraad iPhone 16 Pro Max binnen krijgt, zal jij waarschijnlijk als één van de eerste zijn die hem gaat ontvangen.

Dan mag KPN zijn levertijden op hun website wel eens aanpassen. Ik wacht nu al meer dan 3 weken op mijn bestelling en op de website staat bij het toestel dat ik besteld heb een levertijd 1 tot 2 weken. En dat staat er al een paar weken zo op. Zorg dat de informatie zo goed mogelijk is. Dat zou fijn zijn.

@BEDEVA gister toevallig met de KPN gesproken en die hebben mij verteld dat de volgende lading pas word uit gestuurd tussen 30-10 en 06-11 en dat was “gegarandeerd”dus de mensen die ze nog niet ontvangen hebben mogen nog 3 weken wachten… dat houd in dat als ik mijn toestel ga ontvangen dat ik in totaal 7 weken heb gewacht..

@BEDEVA gister toevallig met de KPN gesproken en die hebben mij verteld dat de volgende lading pas word uit gestuurd tussen 30-10 en 06-11 en dat was “gegarandeerd”dus de mensen die ze nog niet ontvangen hebben mogen nog 3 weken wachten… dat houd in dat als ik mijn toestel ga ontvangen dat ik in totaal 7 weken heb gewacht..

Hoi @Jimsr 

Er is elk jaar vlak nadat de Apple zijn nieuwe iPhones heeft gelanceerd een langere levertijd, dit komt omdat veel personen al bestellen tijdens de pre-order week en er dan al een wachtlijst ontstaat.
De eerste lading nieuwe iPhones die bij KPN geleverd wordt door Apple, is vaak al in mum van tijd er doorheen, aangezien de bestellingen op de wachtlijst als eerste worden verzonden.
Je moet dan echt de gelukkige zijn, die dan al zijn nieuwe iPhone gaat ontvangen.

Ditzelfde verhaal geldt ook bij de providers zoals Odido en Vodafone, die ook zitten te wachten op een nieuwe levering vanuit Apple.

Zelf raad ik mijn kennissen en vrienden aan, om pas een nieuwe iPhone te bestellen in januari.
Dan zijn de feestdagen ook achter de rug, en vaak is de voorraad iPhones weer op pijl bij KPN, uitzonderingen daar gelaten.
De grootste groep klanten die de nieuwe iPhone hadden besteld, hebben hem dan al in huis.

@Jimsr  als je hem nu via Apple besteld kan je het toestel al  vandaag ophalen. Voor de gene die hem toch wat sneller willen hebben zou ik via Apple bestellen. 

Reageer