Skip to main content

Maart 2023 - Ik heb een nieuw mobiel toestel besteld, en nu is het al voor de tweede keer sinds wij klant zijn bij KPN dat de mobiele telefoon niet is bezorgd door PostNL.

 

De vorige keer werd er een onderzoek ingestart door KPN bij PostNL (kun je niet zelf doen, maar moet je op wachten tot KPN dit doet) en moesten we maanden wachten (!) voordat het allemaal was opgelost. Het toestel bleek inderdaad ‘kwijt’. 

 

Ondertussen heb je als klant wel gewoon een zeer prijzig product besteld waar je voor hebt betaald. En waarvoor je soms zelfs een lening aangaat, wat invloed heeft op zo veel aspecten in je leven, zoals je hypotheek.

 

Nu maken we wéér hetzelfde mee, en is de zending ‘zoek’ en moeten we dit proces af gaan wachten. Om gillend gek van te worden… Want als het onderzoek is afgerond en KPN een nieuwe telefoon zal opsturen, geschied dat weer via PostNL verzending. Waar we, je begrijpt, inmiddels echt niet meer op vertrouwen.

 

Bovendien super stressvol omdat er momenteel een actieperiode geldig is, van extra inruilwaarde op je oude telefoon. Na een lang onderzoek waarbij de eerste update in het onderzoek naar verwachting volgens KPN pas over 1,5 week zal komen, is die actieperiode al voorbij, want die duurt eveneens nog maar 1,5 week. En dan heb je nog maar een eerste update.

 

Ik vind dit zo ontzettend slecht. Zo’n slechte service hoe dit gaat en dat we in een tijd leven waarin je dergelijke producten niet meer zomaar kunt bestellen, want de kans groot is dat het niet aankomt. 

 

Bovendien nam ik op de eerste dag dat het werd geleverd al contact op met zowel PostNL als KPN. Maar wordt het uiteindelijke onderzoek pas twee afdelingen verder, een week na dato ingestart. Want dat was niet iets voor de klantenservice, niet voor de klachtenafdeling, maar weer een andere afdeling. 

 

Én door de medewerker die ik sprak van de KPN klantenservice werd in eerste instantie aangegeven dat de klachtenafdeling bij wijze van uitzondering vast en zeker een ophaalafspraak van een nieuw toestel bij een KPN winkel voor mij zou kunnen maken. Zeker omdat dit al eens eerder is misgegaan. Vervolgens zegt de klachtenafdeling een paar dagen later, niets van deze werkwijze af te weten, en geven ze aan dat dat helemaal niet mogelijk is.

 

Dit moet toch anders? Simpelweg een telefoon bestellen is te veel gevraagd. Het kan en mag niet het probleem van de klant worden dat de winkels geen toestelvoorraad meer hebben. 

En voor 21:00 uur besteld, de volgende dag in huis klopt he le maal niets van. 

 

Als je gaat googlen staat het hele internet vol met telefoons die kwijt zijn door de verzending/bezorgdienst. 

 

iPhone 14 plus - iPhone 14 Pro - iPhone 13 - iPhone 13 pro - Samsung Galaxy - Samsung Galaxy  S21 - Samsung Galaxy S20 - Samsung - iPhone - iPhone kwijt - zending kwijt - iPhone niet aangekomen - Samsung PostNL zending kwijt - 

@Gen. Welkom op het forum. 

Wat super vervelend dat je telefoon al 2 keer zoek geraakt is bij het leveren. 

Als het 1 keer gebeurt is het al vervelend genoeg, laat staan 2 keer. 

Uiteraard nemen we meldingen zoals deze mee en bespreken deze met PostNL. Het is dus goed om deze meldingen te blijven doen. 

Ik kan zaken als een postonderzoek niet versnellen, maar controleer toch graag of er iets is dat ik kan doen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt?


Hi @Rutger_ , ik heb mijn forumprofiel zojuist direct verder ingevuld. Verneem graag van jullie. 


@Gen. Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie dat het onderzoek een week nadat het gestart is ook is afgerond. 

De order is geannuleerd en er kan een nieuwe bestelling worden geplaatst.