Skip to main content

Hallo forum,

Mijn iPhone verbind niet meer met het KPN netwerk hoewel de netwerkselectie wel op automatisch staat. In plaats daarvan is de telefoon standaard verbonden met het Truphone netwerk, met matige ontvangst en lage 5G downloadsnelheid, rondom zowel Amsterdam als Amersfoort. Ik ben al jaren KPN-klant en dit was voorheen nooit een probleem. Recent heb ik een eSIM van Truphone aangeschaft voor tijdens een trip naar het buitenland maar deze heb ik al gedeactiveerd en verwijderd. Het lijkt mij niet dat KPN gebruik maakt van het Truphone netwerk, maar andersom? 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn KPN SIM weer normaal verbindt met het KPN netwerk, iemand een idee? Telefoon opnieuw opstarten heeft geen effect, handmatige netwerkselectie ook niet.

Bedankt voor het meekijken en eventuele antwoorden!

Hoi @jpgoose en bedankt voor jouw bericht :)

Het eerste wat ik zo kan bedenken is om je netwerkinstellingen eens te resetten, benieuwd of het euvel daarmee wordt verholpen. Mocht dat niet werken, dan zou ik de telefoon eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen (eerst wel een back up maken natuurlijk) en kijken of je daarna weer verbinding kunt maken met het KPN Netwerk. In ieder geval ben ik heel erg benieuwd naar je bevindingen en ik zie ze dan ook graag tegemoet!


Hoi JanZ_,

Nog bedankt voor je antwoord en suggesties. Het resetten van de netwerkinstellingen had niet geholpen. Ik was van plan de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar voordat ik dat wilde doen heb ik hem eerst nog geüpdate. En je raadt het al, na de update ineens wel weer gewoon verbinding met het KPN-netwerk, heel vreemd maar fijn dat het is geregeld!

Groeten!


Hoi JanZ_,

Nog bedankt voor je antwoord en suggesties. Het resetten van de netwerkinstellingen had niet geholpen. Ik was van plan de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar voordat ik dat wilde doen heb ik hem eerst nog geüpdate. En je raadt het al, na de update ineens wel weer gewoon verbinding met het KPN-netwerk, heel vreemd maar fijn dat het is geregeld!

Groeten!

Hoi @jpgoose, heel fijn om te lezen dat het probleem middels een update is verholpen en ook heel erg bedankt voor het delen van je bevindingen, hartstikke nuttig voor eventuele (toekomstige) mensen die meelezen of een soortgelijk probleem hebben! 

Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan ook vooral weten :)