Skip to main content

Hey, ik heb al een paar weken hetzelfde probleem dus ik dacht dat ik het op dit forum zou posten.

al een paar weken lang heeft mijn IphoneXS (64Gb) een zeer slechte verbinding met beide wifi en 4g. Bij 4g heb ik te vaak een slechte verbinding (zo slecht dat whatsapp berichten minuten duren om te versturen). Bij wifi schakelt de telefoon wel eens om naar 4g. Terwijl de ipad die erlangs ligt gewoon goede verbinding heeft.

 

heeft iemands anders ditzelfde probleem? Of weet iemand de oorzaak?

 

(ps, dit ID is van een familie, dit gaat niet over het bekende iphone11 probleem)

Goedemiddag @Lautjuh en dank voor jouw bericht!

Kun je voor de zekerheid eens kijken of de functie 'wifi assistent' misschien staat ingeschakeld? Niet dat dit het probleem oplost maar omdat je aangeeft dat je toestel naar 4G schakelt wanneer je verbonden bent met de wifi. Als de wifi assistent staat ingeschakeld. dan zorgt deze functie ervoor dat je telefoon automatisch overspringt op 4G zodra dit signaal sterker is dan de wifi. Heb jij zelf ook de optie om je simkaart eens in een ander toestel te testen en vice versa? Daarmee zouden we mogelijk het een en ander alvast uit kunnen sluiten. Zijn er trouwens meer mensen in je omgeving met soortgelijke klachten? Als dat niet het geval is dan denk ik dat we het in eerste instantie moeten zoeken in de hoek van je telefoon en/of simkaart. In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet! 


Ik heb ook al een aantal weken netwerk problemen met mijn iPhone XS.

wifi werkt prima, maar 4g werkt vaker niet dan wel, erg vervelend! Inmiddels al van alles geprobeerd, van instellingen aanpassen, aan/uit zetten toestel, nieuwe simkaart. Maar helaas, af en toe heb ik even 4g maar dan is het weer snel weg….

Is hier een oplossing voor?


Ik heb ook al een aantal weken netwerk problemen met mijn iPhone XS.

wifi werkt prima, maar 4g werkt vaker niet dan wel, erg vervelend! Inmiddels al van alles geprobeerd, van instellingen aanpassen, aan/uit zetten toestel, nieuwe simkaart. Maar helaas, af en toe heb ik even 4g maar dan is het weer snel weg….

Is hier een oplossing voor?

Hoi @Svkuijk en welkom hier op ons forum :)
Heb jij misschien de optie om je simkaart eens in een ander toestel te testen en vice versa? Daarmee zouden we snel en makkelijk alvast wat zaken uit kunnen sluiten!


@JanZ_ bedankt voor je reactie. Ik heb dit inmiddels kunnen testen en ook met een andere Sim in de iPhone XS heb ik geen 4G. Mijn eigen simkaart heeft dan steeds wel even 4G, maar dat is dan snel weer weg…. 

Het lijkt dus aan mijn telefoon te liggen? Of aan de instellingen? 

Ik hoor graag van je.

Kleine aanvulling, in een iPhone S deed mijn Sim kaart het niet (4G), in een Samsung deed de Sim het wel….


@JanZ_ bedankt voor je reactie. Ik heb dit inmiddels kunnen testen en ook met een andere Sim in de iPhone XS heb ik geen 4G. Mijn eigen simkaart heeft dan steeds wel even 4G, maar dat is dan snel weer weg…. 

Het lijkt dus aan mijn telefoon te liggen? Of aan de instellingen? 

Ik hoor graag van je.

Kleine aanvulling, in een iPhone S deed mijn Sim kaart het niet (4G), in een Samsung deed de Sim het wel….

Afgaande op je bevindingen kan ik dit nog niet helemaal plaatsen @Svkuijk.

Als ik het goed begrijp, werkt het niet als je je simkaart in een iPhone SE doet (dus hetzelfde resultaat als de iPhone XS) maar doet deze het wel in Samsung toestel. Het zou heel misschien nog de simkaart kunnen zijn maar dan is het nog steeds vreemd dat die het wel doet in een Samsung (maar niet met een iPhone SE of iPhone XS). Heb je die simkaart al lang in gebruik? En betreft het misschien een oud abonnement van Telfort?


@JanZ_ ik snap het zelf ook niet… dit is een nieuwe simkaart. Deze heb ik enkele weken terug nieuw aangevraagd. Toen ik deze had geactiveerd heb ik een dag 4g gehad, ik dacht dat het was opgelost, maar helaas, na die dag was het weer hetzelfde als daarvoor.

ik kan wel appjes ontvangen en versturen, maar bijv geen foto’s downloaden of iets opzoeken op Google.

ik heb een abonnement dat in oktober 2019 gestart is, bij mijn weten gewoon kpn.?


@JanZ_ ik snap het zelf ook niet… dit is een nieuwe simkaart. Deze heb ik enkele weken terug nieuw aangevraagd. Toen ik deze had geactiveerd heb ik een dag 4g gehad, ik dacht dat het was opgelost, maar helaas, na die dag was het weer hetzelfde als daarvoor.

ik kan wel appjes ontvangen en versturen, maar bijv geen foto’s downloaden of iets opzoeken op Google.

ik heb een abonnement dat in oktober 2019 gestart is, bij mijn weten gewoon kpn.?

Dat kan ik voor de zekerheid wel even voor je controleren (of het daadwerkelijk een KPN abonnement is) @Svkuijk. Zou je voor mij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik kijken of het inderdaad om een KPN abonnement gaat en zo ja, kan ik ook meteen kijken of alles aan onze kant goed staat ingesteld!


@JanZ_  ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

nu had ik gisteren wel even 4G en vanochtend ook, maar helaas vanmiddag liet deze mij weer in de steek…. Ik blijf het raar vinden dat ik af en toe wel 4G heb (maar meestal niet).


@JanZ_  ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

nu had ik gisteren wel even 4G en vanochtend ook, maar helaas vanmiddag liet deze mij weer in de steek…. Ik blijf het raar vinden dat ik af en toe wel 4G heb (maar meestal niet).

Dankjewel @Svkuijk :)
Ik ben meteen eens gaan kijken en je hebt inderdaad een KPN abonnement (oud Telfort) en ook alle instellingen staan hier goed. Ben je ook in de gelegenheid om eens een andere simkaart (van iemand anders dus) in deze iPhone te testen? Mocht ook dat problemen geven, dan weten we zeker dat we het probleem in de hoek van je toestel zoeken. Als dat niet het geval is, dan kan ik een ticket voor je aanmaken zodat onze technische dienst dit nader kan onderzoeken!


Hoi @Svkuijk, helaas heb ik niks meer van je vernomen maar ik was nog wel even benieuwd naar de stand van zaken!


@JanZ_ helaas is het nog steeds niet opgelost.

ik heb inmiddels (na telefonisch contact met jullie) een nieuw abonnement bij afgesloten, bleek toch een oud Telfort abonnement te zijn. Ook heb ik inmiddels een andere telefoon… maar dit alles helpt niet, vreemd. Vorige week had ik 2 dagen (dinsdag en woensdag) goed mobiel netwerk, daarna weer niet. Gisterenavond weer wel, nu ook, maar vanochtend niet… Hoe nu verder? 🤷🏼‍♀️


@JanZ_ helaas is het nog steeds niet opgelost.

ik heb inmiddels (na telefonisch contact met jullie) een nieuw abonnement bij afgesloten, bleek toch een oud Telfort abonnement te zijn. Ook heb ik inmiddels een andere telefoon… maar dit alles helpt niet, vreemd. Vorige week had ik 2 dagen (dinsdag en woensdag) goed mobiel netwerk, daarna weer niet. Gisterenavond weer wel, nu ook, maar vanochtend niet… Hoe nu verder? 🤷🏼‍♀️

Bedankt voor deze terugkoppeling @Svkuijk :)

Zijn er meer mensen in je omgeving die soortgelijke problemen ervaren? En ervaar je op die momenten zoals vorige week problemen met bellen of ook wanneer je gebruik maakt van data? Of misschien met beide? Toestel en simkaart kunnen we in ieder geval uitsluiten als eventuele boosdoeners. 


@JanZ_  ik ervaar geen andere problemen.

het is me de afgelopen weken opgevallen dat ik op de dinsdagen (voor zover ik nu weet) goed mobiel netwerk heb. Het maakt niet uit waar ik dan ben, ook een week in Oostenrijk en het is exact hetzelfde als in mijn eigen omgeving.

op woensdag heb ik dan soms nog bereik, maar dan is het alweer een heel eind op.

Het is zo raar dat het soms wel is en dan weer niet, het maakt niet uit waar ik ben, en niemand in mijn omgeving ervaart hetzelfde probleem…

 


@JanZ_  ik ervaar geen andere problemen.

het is me de afgelopen weken opgevallen dat ik op de dinsdagen (voor zover ik nu weet) goed mobiel netwerk heb. Het maakt niet uit waar ik dan ben, ook een week in Oostenrijk en het is exact hetzelfde als in mijn eigen omgeving.

op woensdag heb ik dan soms nog bereik, maar dan is het alweer een heel eind op.

Het is zo raar dat het soms wel is en dan weer niet, het maakt niet uit waar ik ben, en niemand in mijn omgeving ervaart hetzelfde probleem…

 

Bedankt voor de terugkoppeling @Svkuijk en excuses voor de late reactie van mijn kant. Vanwege ziekte en vakantie was ik niet eerder in de gelegenheid hierop te reageren. Welk type toestel heb je nu precies in gebruik? Ik ga namelijk een ticket aanmaken voor mijn collega's van de technische dienst zodat zij hier wat dieper in kunnen duiken. Daarvoor dien ik te weten welk toestel je op dit moment in gebruik hebt zodat ik het ticket voor je aan kan maken, hoor het graag van je!


@JanZ_ fijn als je het door wilt zetten.

ik heb nu een IPhone 12.


@JanZ_ fijn als je het door wilt zetten.

ik heb nu een IPhone 12.

Yes, bij deze heb ik een ticket voor je aangemaakt en de technische dienst zal dit verder op gaan pakken en in de loop van volgende week contact met je opnemen! Laat je ons weten wat hier verder is uitgekomen @Svkuijk?