Skip to main content
Antwoord

iPhone12 met hotspot werkt niet in Nederland wel in Belgiƫ

• August 29, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Mijn iphone 12 werkt de hotspot naar mijn TOMTOM 7 expert trucks niet wel verbonden maar wil geen data communiceren. Zodra ik met de truck de grens overgaat en mjn iphone naar een belgische provider schakelt werkt TOMTOM perfect. zodra ik weer terug in nederland kom stopt mijn TOMTOM weer.

Heb al van alles geprobeerd in nederland maar het probleem blijkt te maken te hebben met een structureel probleem bij KPN. heb alle update op mijn telefoon ios18.6.2 maar het doet het niet in nederland !!!

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@iphone hotspotĀ . Welkom hier.

Ik vind het lastig om hier iets zinnigs over te zeggen. Werk je met een fysieke SIM? Zo ja, heb je mogelijkheid om het in een andere telefoon te testen?

3 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds de overstap naar KPN bij Odido werkte prima.

Heb wel ontdekt als je in de tomtom bij systeem en dan privacy uit en weer aan zet je voor paar minuten traffic informatie ontvangt en dan weer stopt.

Ā 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Hoi ​@iphone hotspotĀ . Welkom hier.

Ik vind het lastig om hier iets zinnigs over te zeggen. Werk je met een fysieke SIM? Zo ja, heb je mogelijkheid om het in een andere telefoon te testen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Heb het getest in een Samsung van 7 jaar oud en daar werkt het perfect geen probleem. In een iPhone dus niet. Heeft blijkbaar alles te maken met ipv4 en ipv6. Sommige apparaten die via je hotspot van je telefoon data communiceren werkt dus niet en in Belgiƫ werkt het wel.