Skip to main content

Sinds een paar maanden krijg ik met enige regelmaat, heel vervelende telefoontjes. Niet dat ik makkelijk opneem, maar als het telefoontje uit “Nederland” lijkt te komen, dan neem ik op.

Krijg ik iemand aan de telefoon die eerst ook 6 x Hallo zegt en vervolgens in slecht Engels een verhaal gaat afsteken. Uiteraard is het nummer geblokkeerd, maar het wordt wel vervelend, daar ik zo ontzettend voorzichtig ben, met mijn telefoonnummer ergens invullen of achterlaten.

Ditmaal was het: +31 164 592316. En gisteren 2 maal +223 75 79 39 64
En ik snap dat het lastig en moeilijk is, maar vervelend is het wel, want het komt nooit uit.

 

Hoi @Ugarit, ze gaan weer flink rond inderdaad de telefoontjes. Met name uit Afrika. Heel irritant. Vooral niet opnemen en terugbellen. Dat is in ieder geval het belangrijkste. Deze telefonische overlast kunnen we niets mee doen omdat we niet beschikken over deze gegevens achter de nummers. 

Wanneer het altijd dezelfde nummers zijn kun je ze op de meeste telefoons opslaan in je telefoonboek en blokkeren. Meestal wisselen de nummer wel snel helaas. 

Mocht het echt de spuigaten uitlopen zou je er nog voor kunnen kiezen om ander nummer te nemen. Hiervoor kan je contact opnemen met 0800-0105 of via de chat. 


ook ik heb last van irritante en ongevraagde telefoontjes sinds een half jaar met mensen die zich voordoen als medewerker van KPN of de Volkskrant met als doel aan mijn gegevens te komen.