Skip to main content

Ik ga binnenkort met mijn 16 jarige dochter 8 dagen naar Turkije. Ik wil voor ons beide apart een bundel voor Turkije aanschaffen. Heeft iemand er ervaring mee of 10GB genoeg is per persoon? Of heb je echt meer nodig als je veel tiktok kijkt en veel snapt?

Ik begrijp dat er ook iets is waarmee ik een limiet kan aangeven qua internet? Hoe werkt dat precies?

Hoeveel verbruik je hier in Nederland of die je veel via wifi?

Zelf haal ik 10GB niet eens in een hele maand maar ja, ik weet niet wat jullie allemaal willen kunnen doen. Als je constant YouTube filmpjes kijkt dan gaat het natuurlijk hard maar anders lijkt mij 10GB voor een week meer dan voldoende.


Thuis weet ik wat ik én mijn dochter verbruik, dus als ik gewoon zou kunnen vergelijken met thuis dan zou ik deze vraag niet stellen. Ik stel deze vraag juist omdat ik niet weet hoe snel de MB's op gaan in Turkije. 
Als ze al 60 euro vragen om 50 of 60 mb te versturen dan heb ik het vage vermoeden dat de gekochte 10GB ook zeer snel op kunnen zijn. 
En hier zijn vast wel mensen die zo'n pakket gekocht hebben en hier ervaring mee hebben. 


De 10 GB bundel is € 24,99. Dat is dus 10.000 MB.

De 60,50 kosten buiten bundels kun je voorkomen door bescherming aan te sms'en naar 1266. Dan heb je gewoon geen internet als de Turkije bundel op is.

Iets wat in Nederland 3 GB neemt doet dat in Turkije ook. Bijvoorbeeld een film via Netflix ofzo.

Bellen kost wel 1 € per minuut en gebeld worden € 0,50. Via WhatsApp via de bundel 1 Mb/s per 4 minuten audio gesprek. Beeldbellen veel meer.


Ik stel deze vraag juist omdat ik niet weet hoe snel de MB's op gaan in Turkije. 

Die gaan bij gelijk gebruik in Turkije net zo snel als in Nederland.


Reageer