Skip to main content
Antwoord

Is 10GB de limiet voor Unlimited abonnement in Duitsland ipv 70GB?

• July 15, 2025
  • 12 reacties
  • 138 keer bekeken

Elke maand ben ik wel een paar dagen in Duitsland op een vaste locatie. Ik ontvang daar dan ook internet via een Lte router. Router dus waar je een sim kaartje in stopt. Ik heb in Nederland via dat abonnement onbeperkt en in het buitenland tot 70GB internet. Ontvangst in Duitsland via Deutsche Telekom. Laatste maanden valt op dat na verbruik 10 GB het internet stopt. Dat was tot een half jaar niet het geval. Zijn er regels in Duitsland met Deutsche Telekom en KPN gekomen die dit veroorzaken? Toeval lijkt me in ieder geval inmiddels wel uitgesloten.  

Beste antwoord door Bertutrecht

Dag Alex, ja nog geprobeerd. Probleem lijkt te zijn dat ik op een soort grens gebied van Deutsche Telekom en O2 zit. O2 heeft aanmerkelijk langzamere ontvangst en gooit je er ook soms uit. De buren hadden hetzelfde probleem. Ik kan het redelijk goed oplossen door automatisch provider zoeken uit te zetten en dan over te gaan op handmatig en Deutsche Telekom te kiezen. Als je dan van huis gaat weer op automatisch zetten. Even lastig maar het went wel. 

Groeten. Bert. 

12 reacties

• July 15, 2025

Zo'n simkaart met unlimited data mag je niet in een router stoppen. Daar mag alleen een simkaart met een 097 nummer in. Dus misschien dat KPN daarvoor het verbruik beperkt tot 10 GB.

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

• Auteur
  • Topper
  • July 15, 2025

Zo'n simkaart met unlimited data mag je niet in een router stoppen. Daar mag alleen een simkaart met een 097 nummer in. Dus misschien dat KPN daarvoor het verbruik beperkt tot 10 GB.

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Dat zou dan nieuw zijn want tot een half jaar geleden waren er geen problemen met zelfde router en zelfde simkaart. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

@Marlon92 

Hij zal een data only 0970 hebben met de naam unlimited50.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

Dat is overigens 40 GB per maand buiten Nederland. Mogelijk al 30 GB gebruikt bij eerder bezoeken deze factuurmaand. 

• Auteur
  • Topper
  • July 15, 2025

@Marlon92 

Dat is overigens 40 GB per maand buiten Nederland. Mogelijk al 30 GB gebruikt bij eerder bezoeken deze factuurmaand. 

Ik heb een abonnement met in Nederland onbeperkt en 35GB in buitenland en door alle extras die ik van KPN heb (meerdere abonnementen, vast internet. TV etc etc) wordt dat verdubbeld tot 70GB. Althans, dat was zo tot voor enkele maanden lijkt het. En die 10GB was echt alleen deze maand, nog niet elders in het buitenland geweest/gebruikt. Probleem lijkt eerder bij Deutsche Telekom te liggen dat roaming na 10 GB afknijpt. 

• July 15, 2025

Volgens mij word bij een Unlimited abonnement data buiten Nederland niet verdubbeld. Maar als het anders is, dan hoor ik dat graag. Met linkje.

• Auteur
  • Topper
  • July 15, 2025

Volgens mij word bij een Unlimited abonnement data buiten Nederland niet verdubbeld. Maar als het anders is, dan hoor ik dat graag. Met linkje.

Link heb ik niet, wel dit. Geeft overigens gebruik nu iets meer aan dan 10gb.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 17, 2025

Hi ​@Bertutrecht, deze bundel zou je in een keer kunnen gebruiken zonder een daglimiet. 

De vraag is waarom dit bij jou niet zo is. Is dit een 06-nummer of een data only nummer? Ik ben ook benieuwd of je dit ook ervaar wanneer je de simkaart in een mobiel toestel stopt en dus niet in een losse router. Zou je dit kunnen proberen?

• Auteur
  • Topper
  • July 20, 2025

Hi ​@Bertutrecht, deze bundel zou je in een keer kunnen gebruiken zonder een daglimiet. 

De vraag is waarom dit bij jou niet zo is. Is dit een 06-nummer of een data only nummer? Ik ben ook benieuwd of je dit ook ervaar wanneer je de simkaart in een mobiel toestel stopt en dus niet in een losse router. Zou je dit kunnen proberen?

Dag Alex, ben over 2 weken weer in Duitsland op dezelfde locatie dus zal het dan uittesten. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • July 20, 2025

@Marlon92 

Ik heb een abonnement met in Nederland onbeperkt en 35GB in buitenland en door alle extras die ik van KPN heb (meerdere abonnementen, vast internet. TV etc etc) wordt dat verdubbeld tot 70GB. Althans, dat was zo tot voor enkele maanden lijkt het. En die 10GB was echt alleen deze maand, nog niet elders in het buitenland geweest/gebruikt. Probleem lijkt eerder bij Deutsche Telekom te liggen dat roaming na 10 GB afknijpt. 

Ik zit nu in Duits land op Deutsche telecom en heb super unlimited maar heb nu 15 Gb gestreamd maar gaat nog steeds snel in 4 dagen

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 25, 2025

Dag Alex, ben over 2 weken weer in Duitsland op dezelfde locatie dus zal het dan uittesten. 

Hi Bert, ik ben benieuwd naar je bevindingen 😊Heb je dit nog kunnen doen? 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Dag Alex, ja nog geprobeerd. Probleem lijkt te zijn dat ik op een soort grens gebied van Deutsche Telekom en O2 zit. O2 heeft aanmerkelijk langzamere ontvangst en gooit je er ook soms uit. De buren hadden hetzelfde probleem. Ik kan het redelijk goed oplossen door automatisch provider zoeken uit te zetten en dan over te gaan op handmatig en Deutsche Telekom te kiezen. Als je dan van huis gaat weer op automatisch zetten. Even lastig maar het went wel. 

Groeten. Bert. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 28, 2025

Oww dat verklaart het dan en dat is de oplossing/ work-around die ik ook zou aanraden. Ik ben wel blij om te lezen dat de oorzaak gevonden is. 

Dankjewel voor de terugkoppeling hier.