Skip to main content
Beantwoord

Is er 1 buitenlandbundel voor Maleisië, Thailand en de Filippijnen?

• July 16, 2026
  • 9 reacties
  • 90 keer bekeken

Tijd geleden hier al een topic gehad :

Nu zijn de buiten EU bundels gewijzigd. Kun je nu nog steeds met 1 bundel rondreizen in o.a. Maleisie, Thailand, Filippijnen? Of moet je nu voor elk land een andere bundel gaan aanschaffen ?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@barts ,

Nee, tegenwoordig zijn er verschillende bundels. 

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland

Maleisie: aparte bundel (14,99 of 24,99)

Thailand: aparte bundel (9,99 of 19,99)

Filippijnen : bundel Super Voordeel (9,99 , 19,99 of 20,99)

Die bundel voor de Filipijnen is ook te gebruiken in andere Super Voordeellanden. 

Kortom : Je zult per land moeten kijken welke bundel je nodig hebt. Het zullen er veel verschillende zijn. 

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 16, 2026

Hallo ​@barts ,

Nee, tegenwoordig zijn er verschillende bundels. 

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland

Maleisie: aparte bundel (14,99 of 24,99)

Thailand: aparte bundel (9,99 of 19,99)

Filippijnen : bundel Super Voordeel (9,99 , 19,99 of 20,99)

Die bundel voor de Filipijnen is ook te gebruiken in andere Super Voordeellanden. 

Kortom : Je zult per land moeten kijken welke bundel je nodig hebt. Het zullen er veel verschillende zijn. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi, wat een mooie bestemmingen! Ga je op vakantie naar deze landen? 🙂

Fijn dat je al reactie hebt gekregen. Hopelijk lukt het hiermee om de juiste bundels te kiezen!

• July 18, 2026

Zoals wel vaker is verandering niet altijd vooruitgang. Zo ook in deze. Voorgaande jaren kon ik met 1 x 19,99 tijdens tussenstops in Maleisie / Thailand en daarna gewoon in de Filipijnen terecht. Nu niet meer. KPN denkt dan misschien dat mensen dan maar 2 bundels gaan kopen, en die zullen er ook vast zijn. Bij mij werkt dat anders. Die ene bundel koop ik dan maar ook niet meer en neem ik wel een lokale sim. Iets meer moeitde doen, maar de omzet die een bedrijf van mij kwijt is, komt ook nooit meer terug.

• July 18, 2026

Hi ​@barts, wat een mooie bestemmingen! Ga je op vakantie naar deze landen? 🙂

Fijn dat je al reactie hebt gekregen. Hopelijk lukt het hiermee om de juiste bundels te kiezen!

@Sanne van KPN, Ja ik reis al 30 jaar naar deze bestemmingen. Vanaf nu zal dat zonder KPN bundels zijn, omdat ik ipv 1 bundel er nu 3 zou moeten kopen. Weg omzet.

45 dagen nomadesim 20GB oid. Makkelijker en onder de streep nu veel goedkoper dan 3 bundels van KPN

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Begrijpelijk dat je een lokale simkaart neemt als dit voordeliger is. 🙂 In elk geval alvast een hele fijne reis gewenst en veel plezier! 

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, maak hier gerust weer een topic aan.

• July 20, 2026

Even voor de duidelijkheid: “Het beste antwoord” is niet gekozen door de OP, maar door een KPN moderator. Schijnbaar mag je hier als OP niet zelf kiezen voor het beste antwoord maar doet KPN dat voor je (dat is ook al punt van discussie geweest in een ander topic).

• July 22, 2026

Resumerend:

Nee, je kunt niet meer met 1 bundel reizen naar meerdere bestemmingen (Maleisie of Thailand, en Filipijnen in mijn geval.

Waar voorheen VOORDEEL DATA 2000 €19,99 voldoende was, moet je nu minimaal

• Filipijnen : 2GB voor €19,99
  • Maleisie :  15GB voor €14,99
  • Thailand : 10GB voor €9,99

Totaal €47,97. Als je dan maar 1 of 2 dagen van zo'n trip in Maleisie en Thailand bent, heb je veel te veel data.

Ter vergelijk (voor de volledigheid) kun je een esim van 30GB voor 60 dagen (geldig in Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam) al krijgen voor €39,35. Met kleinere esim bundels kun je nog beter inpassen naar het aantal dagen en GB dat je nodig hebt.
Waar voorheen bij KPN het gewoon makkelijk was om 1 bundel aan te zetten, is dat nu niet meer, en is het veel goedkoper om over te gaan naar esim.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het beste antwoord is het antwoord waar toekomstige meelezers mee geholpen zijn. 🙂 Dus iemand die dezelfde vraag heeft en dit topic vindt, ziet dan meteen wat de oplossing of het antwoord is. 

Daarom heb ik het antwoord van Noordzee als beste antwoord gemarkeerd. Jouw eerdere reactie was immers geen antwoord op je vraag.
Ik zie dat je nu je nieuwste reactie opnieuw als antwoord hebt gemarkeerd, jammer. 

Voor eventuele vervolgtopics kun je hier vinden wat een beste antwoord inhoudt: 

En lees ook gerust onze Gebruikersvoorwaarden door. Met name dit gedeelte: 

Het is niet toegestaan om wijzigingen die zijn aangebracht door een admin of moderator in een post te wijzigen of ongedaan te maken. Deze aanpassingen worden gedaan om de communityrichtlijnen te handhaven en dienen te worden gerespecteerd. Overtreding van deze regel kan leiden tot strengere maatregelen, waaronder tijdelijke of permanente uitsluiting van de community.

Bij deze dus het verzoek en een waarschuwing om het beste antwoord niet te kapen. Bij een volgende overtreding van de gebruikersvoorwaarden of de huisregels zal een tijdelijke ban plaatsvinden. 

Desalniettemin een fijne reis gewenst en maak in de toekomst gerust weer een topic aan als je ergens vragen over hebt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie helaas dat je weer het beste antwoord hebt gekaapt ondanks de waarschuwing ​dus bij deze een tijdelijke ban.