Skip to main content

Goedemorgen, sinds enige tijd woon ik in Almelo en heeft bijna de hele stad 5G dekking.

Echter op het stuk waar ik woon is geen 5G dekking, ook heb ik dit gecheckt via de website van u. Het lijkt alsof de mast die hier in de buurt staat als enige geen 5G ondersteuning heeft.

Nu is mijn vraag wanneer op mijn huisadres (zie mijn profiel voor al mijn gegevens) ook 5G beschikbaar is? Ik maak zelf prive en zakelijk gebruik van KPN, en ook de rest van mijn gezin.

Graag hoor ik van u.

Kan ik nog een reactie verwachten na 3 dagen?


In die uitbouw planning van KPN hebben wij als mede-klanten geen inzicht, @Canizares . Dus die klant-helpt-klant insteek van dit forum gaat in dit geval helaas niet op. Het is dus wachten op een van de moderators, die kan er misschien in hun systemen meer zien. Maar, het is heel druk op het forum, en zij werken binnenkomende vragen op volgorde af. Op dit moment is die wachttijd dan ook plus/min vijf dagen. Ik zie dat je jou vraag drie dagen geleden gesteld had, dus het zou niet meer zo lang moeten duren. (Wat uiteraard helpt is dat je jou gegevens al ingevuld hebt, dat is heel goed!) Dus nog eventjes wachten, helaas.


Nog effe ter aanvulling trouwens: heb je 4G op jou locatie? Omdat dan zou je met 5G op dit moment toch nog geen groot verschil zien. De grootste ‘vooruitgang’ van 5G komt pas zodra 5G ook met de nieuwe frequenties gaat werken, en dat is op dit moment nog niet het geval. Dus op dit moment zou je met 4G nog net zo goed moeten kunnen werken.


Dat kan inderdaad frustrerend zijn en als ik zo op de dekkingskaart kijk lijkt daar inderdaad nog een gat in de dekking te zitten. Ik heb niet direct inzicht wat daar de reden voor is. Het kan een kwestie zijn van het gebrek aan een optimale locatie, vergunning of obstructie door lokale bebouwing. Joris heeft ook een punt voor de meeste zaken zijn de snelheden die je op 4G haalt ook ruim voldoende. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.


Goedemiddag,

Het klopt inderdaad dat ik wel 4G heb, maar gezien de aanpassing die gaat komen naar 5G zou ik dat ook graag zien. Zoals je aangeeft klopt het dat er een gat in de dekking zit, net heel toevallig alleen bij mij 😛 (zie screenshot).

Heb je enig idee wanneer dit stukje wordt aangepast of wat de reden hiervan is dat dit het enige stukje met een gat is? De mast van KPN staat hier iets verderop, dus deze is netjes aanwezig. Lijkt net alsof deze nog niet geüpgraded is.

Ik hoor het graag (voor nu, fijne kerstdagen!).

 

 


@Canizares 

Op antennekaart.nl zie ik dat T-mobiel en kpn in dezelfde mast zitten en allebei hebben nog geen 5G op deze locatie. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom deze locatie nog niet geupgrade is. Zoals aangegeven door Remco. 

Vodafone heeft wel 5G op deze locatie, maar hebben waarschijnlijk niet de antennes geupgrade en maak dus gebruik van de huidige antennes.

 


Zou fijn zijn als KPN met een gedegen reactie komt waar ik iets mee kan. Worden de masten hier geüpgraded naar 5G en zoja wanneer? Of gebeurt dat hier niet?


Daar is geen concrete agenda vrees ik. Ik kan niet exact aangeven wanneer daar 5G dekking gerealiseerd zal worden. 


Aangezien mijn dekking niet helemaal optimaal is wil ik uiteraard graag gebruik maken van Wifi bellen (met mijn iPhone 13 PRO). Nu werkt dit helaas bij thuis niet, maar wel bijvoorbeeld op mijn werk of dergelijke.

Nu heb ik begrepen dat het kan dat mijn IPv4 IP-adres toegevoegd moet worden door jullie (whitelist). Is het mogelijk om mijn IP adres toe te voegen zodat ik wel Wifi bellen kan gebruiken? Mijn IP adres staat in mijn profiel.


@Canizares Ik heb even gekeken en alle indicatoren voor Wifi bellen staan hier op groen. Normaal gesproken hoef je daar niet voor op een whitelist worden geplaatst. Staat de optie voor 4G bellen ook aan? Die is ook noodzakelijk om het bellen van Wifi te faciliteren. 


@Canizares Ik heb even gekeken en alle indicatoren voor Wifi bellen staan hier op groen. Normaal gesproken hoef je daar niet voor op een whitelist worden geplaatst. Staat de optie voor 4G bellen ook aan? Die is ook noodzakelijk om het bellen van Wifi te faciliteren. 

Dank, alles staat goed en correct ingesteld in mijn toestel. Zoals aangegeven werkt het op andere locaties wel, behalve bij mij thuis. Daarom lijkt het ook net alsof mijn IP adres niet wordt toegestaan door jullie servers.


Dank, ik heb de Technische Dienst ingeschakeld! Ze gaan dit voor je nalopen! 


Dank, ik heb de Technische Dienst ingeschakeld! Ze gaan dit voor je nalopen! 

Dank, hoor het graag!