Skip to main content

Mischien een voordehand liggend antwoord maar ik vroeg me af of het mogelijk was om 2 sim kaartjes te krijgen op 1 abonnement.

ik vraag me dit af omdat ik graag een unlimited abonnement wil koppelen aan mijn telefoon en aan mijn auto tegelijkertijd is er een mogelijkheid om dit te laten werken of moeten hier dan 2 abonomenten voor gekocht worden 1 voor mijn telefoon en 1 voor mijn auto.

Hallo @Jesse Ermers ,

Je kunt dan een duo-simkaart aanschaffen bij KPN. 

 

Een duo-simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende apparaten doen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee apparaten waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart hoeft te wisselen.
Let op: je kunt één apparaat tegelijkertijd gebruiken. Je kunt namelijk de twee simkaarten NIET tegelijkertijd gebruiken. Je zet het ene apparaat dus uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken. 

bron : 

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

Je kunt deze simkaart bestellen via 0800-0402 of in een KPN-winkel. 

 


Hartstikke bedankt @Noordzee 

Dit ga ik zeker doen.

Deze switchen dus vanzelf als het actieve apparaat verbinding heeft uitgeschakeld?


Je moet het andere apparaat dan wel uitzetten. (of vliegtuigstand) 


Hartstikke bedankt @Noordzee 

Dit ga ik zeker doen.

Deze switchen dus vanzelf als het actieve apparaat verbinding heeft uitgeschakeld?

Nee. Hij switcht op het moment dat een apparaat opnieuw verbinding probeert te maken.

Dus bijvoorbeeld als u de auto start. Dan gaat de verbinding over naar de auto. Dat houd in dat dan de verbinding bij de mobiele telefoon wegvalt. Dus geen WhatsApp berichtjes meer, niet meer gebeld worden op uw mobiel, geen google maps en geen mail meer kunnen lezen.

Het kan wel wezen dat u in de auto een hotspot kunt maken, zodat uw mobiel op WiFi kan. Dat heeft uw mobiel via die weg wel weer internet. 

Als u vervolgens na de autorit weer uit de auto stapt, dan zult u op de mobiele telefoon even de 4G verbinding moeten verbreken en opnieuw moeten verbinden. Als u dat vergeet, dan bent u niet bereikbaar. 

Het is dus eigenlijk gewoon flut. Als u het geld missen kan: neem gewoon een extra data kaartje van 5 euro per maand. Daar kunt u 50 GB per maand naar delen. Lijkt me dat die auto daar wel genoeg aan heeft toch?

KPN noemt dat "mobiel internet":

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet/