Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk om een voorkeursnetwerk voor Duitsland in te stellen?

• April 28, 2025
  • 2 reacties
  • 156 keer bekeken

Goedenavond, 

Ik zit veel in Duitsland voor mijn werk en tot voor een paar weken schakelde mijn telefoon altijd automatisch over naar het netwerk van Telekom DE zodra ik de grens over ging. Tegenwoordig schakelt die over naar het Netwerk van O2, wat echt een ruk netwerk is en moet ik handmatig Telekom DE selecteren. Nou weet ik dat de dekking van het mobiele netwerk in Duitsland een stuk minder is als in Nederland,  maar met Telekom DE viel het nog enigszins mee. 

Is er een mogelijkheid om Telekom DE als voorkeursnetwerk in te stellen? 

Met vriendelijke groet,

Anthal

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Anthal80 

Welkom op de community van KPN.

Nee, dat is helaas niet mogelijk!
Je zult zodra je Duitsland binnen rijdt, handmatig het mobiele netwerk van Telekom DE moeten selecteren, en hem ook op handmatig moeten laten staan.
Telekom DE heeft in Duitsland het beste 4G en 5G netwerk, en heeft daar net zoals KPN in Nederland al verschillende prijzen mee gewonnen.

O2 (voorheen E-Plus) heeft inderdaad minder goed bereik in Duitsland, dus dat je daar geen gebruik van wilt maken begrijp ik ook zeker.

Een goede tweede is het mobiele netwerk van Vodafone DE, die qua dekking aardig in de buurt komt van het Telekom DE netwerk.

Zodra je weer terug bent in Nederland, zet hem dan weer op automatisch zoeken en zet je smartphone volledig uit (dus geen vliegtuigstand) en na een paar minuten weer aan.
Zo zorg je ervoor, dat de simkaart zich weer goed aanmeldt op het KPN netwerk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Anthal80 

Welkom op de community van KPN.

Nee, dat is helaas niet mogelijk!
Je zult zodra je Duitsland binnen rijdt, handmatig het mobiele netwerk van Telekom DE moeten selecteren, en hem ook op handmatig moeten laten staan.
Telekom DE heeft in Duitsland het beste 4G en 5G netwerk, en heeft daar net zoals KPN in Nederland al verschillende prijzen mee gewonnen.

O2 (voorheen E-Plus) heeft inderdaad minder goed bereik in Duitsland, dus dat je daar geen gebruik van wilt maken begrijp ik ook zeker.

Een goede tweede is het mobiele netwerk van Vodafone DE, die qua dekking aardig in de buurt komt van het Telekom DE netwerk.

Zodra je weer terug bent in Nederland, zet hem dan weer op automatisch zoeken en zet je smartphone volledig uit (dus geen vliegtuigstand) en na een paar minuten weer aan.
Zo zorg je ervoor, dat de simkaart zich weer goed aanmeldt op het KPN netwerk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2025

Beste Michel, bedankt voor je antwoord, maar zover was ik ook al. 

Voor mij is het vreemde dat de telefoon eerst wel (de afgelopen 3 jaar) automatisch overschakelde naar Telekom DE maar dat die sinds een paar weken overschakelt naar O2 en dat netwerk is gewoon heel slecht. Daarom was mijn vraag of je ergens kan instellen dat de telefoon na het passeren van de grens  overschakelt naar een bepaald netwerk of juist een bepaald netwerk niet kiest.