Skip to main content
Antwoord

Is het mogelijk om je abonnement af te kopen?

• August 6, 2025
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

Is het mogelijk om voor de 4 maanden dat je je abbonement kan verlengen, al eerder je telefoon af te kopen zodat ik een mooie aanbieding bij mobiel.nl kan accepteren nu met een nieuwe telefoon?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@RickNS, welkom bij onze community. 

Dit is mogelijk, dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Dit kun je telefonisch regelen via de opzegafdeling. Belangrijk is wel dat je goed aangeeft dat het niet om een opzegging gaat, maar dat je contract vrij wilt worden maar wel met behoud van je nummer zodat je zelf een verlenging in gang kan zetten. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

10 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 9, 2025

Hi ​@RickNS, welkom bij onze community. 

Dit is mogelijk, dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Dit kun je telefonisch regelen via de opzegafdeling. Belangrijk is wel dat je goed aangeeft dat het niet om een opzegging gaat, maar dat je contract vrij wilt worden maar wel met behoud van je nummer zodat je zelf een verlenging in gang kan zetten. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• August 9, 2025

Is het mogelijk om voor de 4 maanden dat je je abbonement kan verlengen, al eerder je telefoon af te kopen zodat ik een mooie aanbieding bij mobiel.nl kan accepteren nu met een nieuwe telefoon?

Dat moet je gewoon zelf uit rekenen, ik neem aan dat je een abonnement hebt bij KPN als je dit forum bezoekt, en dat is geen liefdadige instelling. 
Alle opmerkingen bijvoorbeeld ten aanzien van nummerbehoud is bangmakkerij. Dat nummer is bij de wet geregeld dat het bij jou hoort. 
Maar je zult het zelf moeten berekenen, Persoonlijk zijn wij tevreden met KPN, maar als mobiel.nl in jouw ogen bettere prestaties levert, moet je dat gewoon zelf beslissen., 

Waarom wij voor KPN kiezen, ze zijn zeker niet de beste, maar de medewerkers hebben over het algemeen aangetoont dat wel te zijn. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2025

Een lening is niet verplicht, hè.

Mijn vader zei altijd:”als je moet lenen kun je je het niet veroorloven. Je leent alleen voor een huis of een auto”. 

Wij moesten altijd sparen voordat we iets mochten/konden kopen. En toen hield ik al van mooie audio / video electronica.

Het principe om opzij te zetten zit er hier nog steeds in….

• August 10, 2025

Mobiel.nl is enkel een wederverkoper van abonnementen van alle providers, ook KPN, al dan niet met toestel het is geen provider.

Je kan vanaf 120 dagen voor het einde van het abonnement gewoon verlengen met toestel via kpn en ik neem aan ook via wederverkopers. 

Geen idee wat die mooie aanbieding is waarschijnlijk is die er binnen die 120 dagen periode ook wel of zelfs een betere. Dus mijn advies wacht nog even en een vraag wil je wel bij KPN blijven en gaat het enkel om een nieuw model telefoon?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2025

Heb meerdere personen gesproken via de klantenservice en niemand kan me hier mee helpen wat me verbaasd. Maar ik had meer het gevoel dat ze zelf niet weten of dit mogelijk is..

Is het mogelijk dat iemand van kpn me belt die wel weet hoe dit moet?

• August 18, 2025

Heb meerdere personen gesproken via de klantenservice en niemand kan me hier mee helpen wat me verbaasd. Maar ik had meer het gevoel dat ze zelf niet weten of dit mogelijk is..

Is het mogelijk dat iemand van kpn me belt die wel weet hoe dit moet?

Heb je daar ook gevraagd of ze je eerst willen doorverbinden met de opzegafdeling zoals ​@Alex van KPN adviseerde. (Ik kan het fout hebben maar het lijkt mij dat hij zijn bericht enigzins heeft aangepast en het is volgens mij nu volkomen helder). 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2025

Jepp en ze hebben me ook doorverbonden zelfs..

• August 18, 2025

Jepp en ze hebben me ook doorverbonden zelfs..

Als de opzegafdeling van KPN niet de consequenties van een opzegging weet, dan zou er iets goed fout moeten zitten bij KPN. Maar ik denk dat het aan een wederzijds misverstand ligt. Ze moeten je toch vooraf een specificatie kunnen sturen wat het gaat kosten, anders kan KPN die afdeling in mijn ogen wel opzeggen 😂🤣😂.  

@Alex van KPN 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2025

Nou ik werd bij elke vraag die ik stelde in de wacht gezet, en ik heb letterlijk dit bericht voorgelezen. Toen werd mij verteld dat ik dit wel kon voorlezen maar dat dat niet veel zin had omdat ik verkeerd was ingelicht hier.. Lijkt me toch niet dat ik veel meer moet doen en toen was ik er wel klaar mee na een half uur aan de lijn te hangen. 

Maar ik probeer het nog een keer vanmiddag.

• August 18, 2025

Wat wil je precies? Ik lees "telefoon afkopen". Dat kan. Je kan je toestel lening vervroegd aflossen. 

Maar je abonnement loopt dan nog gewoon door. Dat moet je dan ook afkopen voor de volledige resterende abonnementsperiode. Het is de vraag of die mooie aanbieding dan financiël nog wel interessant is.

Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Je bent zo een paar 100 euro verder.