Skip to main content
Beantwoord

Is mijn abonnement in Zwitersland te gebruiken zonder extra kosten?

• February 16, 2025
  • 4 reacties
  • 571 keer bekeken

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Zwitserland voor een congres. Zwitserland is een land buiten de EU. Kan ik in Zwiterland gebruik maken van de diensten van mijn abonnement (5G en bellen) zonder extra kosten? 

Ik kan zo gauw namelijk nergens vinden hoe dat dit werkt.

Beste antwoord door RBxx

Dit vind je op de KPN website ​@Voordeellanden buiten Eu 

Waar gaat de reis heen?

bron:  https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2025

Zwitserland valt ook onder de landen van de bundel voor mobiel internet/bellen. 

Overzicht landen bundel. (Mijn eigen site)

Het is geen EU dus alleen de kpn tv app doet het niet.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 16, 2025

Dit vind je op de KPN website ​@Voordeellanden buiten Eu 

Waar gaat de reis heen?

bron:  https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Forum|alt.badge.img+3

Voordat u op reis gaat,

sms BESCHERMING AAN naar 1266 om het KPN buiten de bundel niet-EU dataverkeer (kosten E 2,50 per MB) te blokkeren,

voor het geval dat u per ongeluk verbinding maakt met een niet-EU mobiel netwerk, b.v. een mobiel netwerk van een vliegtuig.

(in dit bericht Zwitserse netwerken te beschouwen als wel-EU)

Verder: voor internetten via een niet-KPN mobiel netwerk moet in uw telefoon data roaming AAN staan.

wjb
Wijsgeer
  • February 17, 2025

Voordat u op reis gaat,

sms BESCHERMING AAN naar 1266 om het KPN buiten de bundel niet-EU dataverkeer (kosten E 2,50 per MB) te blokkeren,

@Voordeellanden buiten Eu, Neem dit advies alsjeblieft ter harte en vertel het door aan al jouw vrienden en kennissen die ook een mobiel abonnement van KPN hebben. Je hoeft je dan nooit meer zorgen te maken over dataroamingkosten buiten de EU.