Skip to main content

Hoi,

Op 30-09-2023 liep mijn contract bij jullie af. 
Ik ontvang de factuur nog steeds. Kunt u in uw systeem controleren of mijn contract is opgezegd of niet? Moet ik nog een factuur betalen of is dit een vergissing?

klant nummer is 401************

factuur nummer is 127************

mvg,

Sara

 

Admin: privégegevens verborgen

 

Heb je zelf actief opgezegd?

Een contract loopt minimaal 1 of 2 jaar. Daarna loopt ie onbeperkt door met een opzegtermijn van 1 maand.

Mijn langstlopende contract heeft bijna 9 jaar gelopen. “Nummer 2” heeft 3½ jaar gelopen.


Hallo @Sara keshtkarghalati. Jammer dat je jouw abonnement bij KPN opgezegd hebt.

Ik begrijp dat je nog een vraag hebt. Je wilt graag weten of de opzegging goed is gegaan, want je krijgt nog een factuur.

Op basis van de gegevens in jouw profiel, heb ik jouw abonnement erbij gepakt. Ik kan bevestigen dat de opzegging goed is gegaan. Maar wel per 8 oktober, in plaats van 30 september. Dit komt omdat je de opzegging op 7 september hebt doorgegeven en je minimaal 1 maand opzegtermijn hebt. Het abonnement is nu in ieder geval niet meer actief.

Het klopt dat je nog een factuur hebt ontvangen op 3 oktober. Jouw factuurperiode is van de 3e tot en met de 2e van de maand. En bij KPN betaal je jouw factuurperiode vooruit. Het systeem houdt hierbij geen rekening met toekomstige wijzigingen. Je betaalt dus nog voor de volledige factuurperiode van 3 oktober tot en met 2 november.

Maar geen zorgen: je hoeft natuurlijk niet te betalen voor iets wat je niet kunt gebruiken. Daarom ontvang je op 3 november nog een slotnota. Met deze factuur krijg je de kosten van 9 oktober tot en met 2 november nog weer terug. Eventuele verbruikskosten die je gemaakt hebt tussen 3 en 8 oktober worden dan ook nog in rekening gebracht.

Ik wil je dan ook vragen om de factuur van 3 november even af te wachten.