Skip to main content

Heb sinds gister een nieuw toestel met esim binnen gekregen. Mijn abbonnement loopt door tot en met april. Als ik de esim nu activeer op me nieuwe telefoon krijg ik dan de bundels van mijn oude abbonnement? Of moet ik mijn oude simkaart gebruiken?

Hallo @FRW 

 

Je kan nu al je huidige abonnement omzetten naar e-sim op je nieuwe toestel, je blijft dan je huidige ‘oude’ abonnement gebruiken.
Je oude abonnement is ook KPN?
Zie dan deze  pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen
Daar kan je onderstaande instructies vinden voor het overzetten van je KPN abonnement naar e-sim:
 

Simkaart omzetten naar e-sim

Heb je een plastic simkaart in je telefoon en wil je overstappen op een e-sim? Zo geregeld. Je hebt maar 2 dingen nodig: een telefoon die geschikt is voor e-sim en de MijnKPN app.

 
Stap: 1

Je kan e-sim alleen via wifi activeren. Niet via je mobiele netwerk. Het maakt niet uit welk wifinetwerk het is, zolang 't maar veilig is.

 
Stap: 2

Dat doe je via de knop hieronder.

 
Stap: 3

Daar kies je 't nummer waarvoor je e-sim wil instellen.

 
Stap: 4

Daar kies je voor 'Simkaart vervangen'.

 
Stap: 5

Kies voor 'e-sim' en volg de stappen. Daarna is je e-sim is actief. Goed om te weten: je oude simkaart werkt dan niet meer.

Heb je een e-sim van dit nummer op een oude telefoon?
Dan moet je ook een verificatiecode invullen. Die krijg je in een sms'je op je oude toestel. Zorg er dus voor dat die aan staat. En dat je e-sim nog actief is. Hij wordt automatisch gedeactiveerd als je 'm op je nieuwe telefoon hebt geïnstalleerd.

 

 


Mijn huidige abonnement is op dit moment KPN. Ik kan dan nog steeds de bovenstaande stappen volgen? en de esim activeren via de Mijnkpn app?


Ja klopt, dat moet je dan op je nieuwe telefoon doen.
 


Okay ga ik doen. Bedankt voor je snelle reactie!