Skip to main content

goedendag.

mijn dochter heeft een kids simm, maar kan hier niet mee naar belgse nummers bellen.

haar vader heeft een belgse nummer en haar tante.

hoe kan ik dit oplossen?

 

Welkom op het forum van KPN @ikines !

 

Nee, met het Kids Sim abonnement kun je (helaas) niet naar 0900-nummers bellen. Ook bellen naar het buitenland is geblokkeerd

Hierdoor is het dus niet mogelijk voor u dochter, om haar vader en haar tante te bellen op hun Belgische telefoonnummer.
Dit valt helaas niet op te lossen via deze abonnementsvorm.

Met alle overige abonnementsvormen van KPN met daarbij onbeperkt bellen, kun je wel gewoon onbeperkt bellen met Belgische telefoonnummers.

Oplossing:

Uw zou kunnen overwegen om het goedkoopste KPN abonnement af te sluiten voor u dochter, met 0 GB aan data en onbeperkt bellen (met combivoordeel kost dit bij een 2-jarig contract 15,- euro en bij een 1-jarig contract een euro meer).
Heeft u zelf ook een KPN abonnement, dan kun je onderling ook MB’s met elkaar delen, en zou 1 of 2 GB aan data aan u dochter kunnen geven, zodat zei ook gebruik kan maken van haar apps.

U zou ook even kunnen bellen met telefonisch klantenservice van KPN, om te vragen of haar Kids Sim abonnement omgezet kan worden naar het KPN abonnement met 0 GB aan data en onbeperkt bellen.

De klantenservice is bereikbaar op het gratis nummer 0800 - 0402.
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur, en op de zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten).
Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraag waarvoor je belt, het volgende in:
“Opzeggen” dan wordt je doorverbonden met de afdeling opzeggingen/contractbeheer die dit voor je zouden kunnen omzetten.


Dank u wel voor de info. 


Maar met zoon gewoon abonnement. kan ik dan wel het behoud van geen 0900 nummers en dat onbekend haar niet kunnen bellen.?

 


Beste @ikines ,

Ik heb je graag voorzien van de nodige informatie, dus bedankt voor je complimentje.

Het is waarschijnlijk mogelijk, om de huidige Kids Sim abonnement van je zoon, om te laten zetten naar een normaal KPN mobiel abonnement, met behoud van zijn eigen (huidige) 06-nummer.
Hiervoor moet je echt even bellen met de telefonische klantenservice op 0800-0402, aangezien dat niet via het forum geregeld kan worden.

Zodra de “voice respons stem” heeft gevraagd waarvoor je belt, spreek je het volgende in:
“opzeggen” en je wordt doorverbonden met de afdelingen opzeggingen en contractbeheer.
Deze kunnen dan zien wat er in het geval van het huidig Kids Sim abonnement van je zoon mogelijk is, en ook of deze omgezet kan worden naar een normaal KPN abonnement.

Je kunt dan ook gelijk aangeven, mocht het mogelijk zijn om zijn huidige Kids Sim abonnement om te laten zetten naar een normaal KPN mobiel abonnement (met 0GB aan data en onbeperkt bellen), dan kun je gelijk ook aangeven dat 0900 lijnen geblokkeerd moeten worden.