Skip to main content

Onlangs heeft mijn partner per ongeluk mijn telefoon abonnement beeindigd. Daar ben ik iets te laat achter gekomen en nu zit ik zonder werkende simkaart.

Via KPN een nieuwe aangevraagd van het weekend, maar in de status staat dat ik een bevestiging moet SMS’en voor nummerbehoud. Echter kan dit niet omdat mijn simkaart niet meer werkt. 

Ik heb geprobeerd om via de chatbot een medewerker te spreken maar omdat het zo druk is krijg ik een terugbelverzoek. Dat kan niet omdat ik dus niet meer kan bellen.

Wat zijn de volgende stappen om te doen?

Oei, dat is ongelukkig, @Linobakker. Ik snap heel goed dat je jouw oude nummer graag terug wilt. Al ben ik wel bang dat dit niet gaat lukken. Als een nummer eenmaal is opgezegd, dan is deze weg. Nummerbehoud kan alleen aangevraagd worden voor nummers die nog actief zijn en dat is bij jou niet het geval. Een nummer dat is opgezegd is helaas niet terug te halen.

De enige oplossing in deze is dus een nieuw abonnement met nieuw nummer afsluiten. Je hebt nu een nieuw abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Dit kan niet doorgaan, omdat het nummer niet actief is. Dit zal automatisch opgepakt worden door het systeem, waarna je een nieuw nummer toegewezen krijgt. Maar dit kan wel even duren. De snelste weg is om deze aanvraag te annuleren en een nieuwe bestelling met nieuw nummer te bestellen. Je bent dan sneller weer online. Je kunt hiervoor bellen naar 0800 0402.


Hi @Denise van KPN 

Ik heb bij mijn oude provider gevraagd of ze hem weer kunnen reconnecten. Kan ik het dan alsnog door laten gaan?

 

Bellen gaat niet, dat is nou juist het probleem...


Hi @Denise van KPN 

Ik heb bij mijn oude provider gevraagd of ze hem weer kunnen reconnecten. Kan ik het dan alsnog door laten gaan?

 

Nee. Een andere provider kan alleen een actief nummer overnemen. 

Het zit bij kpn nu in de mand “quarantaine” en daar kan het niet uit. Zelfs kpn kan dat niet. Na 3 tot 6 maanden komt het in de mand “beschikbaar”. Maar daar haalt alleen de computer random een nummer uit. Een specifiek nummer zoals je '’oude'’ kan niet. Dat is voor jou nu echt weg. 

Vervelende actie dus van je partner.


Hi @PeterG 

De provider heeft me dit zojuist aangeboden en gaat het regelen voor mij.

Het is ipc de fout van de provider ipv mijn partner want ze hadden ten alle tijden mijn toestemming moeten vragen. Hij wilde alleen zijn abonnement stopzetten maar hebben per ongeluk mijn abonnement ook meegenomen. 

Hopelijk valt het allemaal wel mee!


Hallo allen,

Mijn nummer bestaat weer! Kan ik alsnog het nummerbehoud door laten gaan via KPN?

 

Simkaart is ook al binnen en geactiveerd.


Mijn nummer bestaat weer! Kan ik alsnog het nummerbehoud door laten gaan via KPN?

Simkaart is ook al binnen en geactiveerd.

Als het nummer weer in de lucht is, dan zou je inderdaad nummerbehoud door kunnen laten gaan. Tenminste, als je een sms kunt versturen met jouw oude nummer.

Lukt het allemaal nou niet? Neem dan even telefonisch contact met ons op via 0800 0402. We kunnen dan samen kijken naar een oplossing.