Skip to main content
Antwoord

Kan geen Servicenummers bellen, maar er is geen blokkade actief

• September 26, 2025
  • 12 reacties
  • 221 keer bekeken

Hoi, heb al meerdere keren telefonisch contact gehad over het feit dat ik geen servicenummers kan bellen, elke keer krijg ik te horen dat er geen blokkade op zit en het zou gewoon moeten werken. Nee, het werkt dus niet! Kan iemand mij eens goed helpen???

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Ronnieee C, via de community kan ik je hier helaas niet mee helpen, ik denk dat bellen de beste optie is. Ik ben benieuwd wat er uit komt met het ticket. Ik ben nog wel benieuwd naar de vraag die ​@KeesYagi hierboven stelt, werken andere 0900 of 0906 nummers wel?

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 26, 2025

Beste ​@Ronnieee C als er bij KPN niets geblokkeerd staat, staat er misschien wat geblokkeerd in je eigen mobiel.

Kijk eens in MijnKPN naar de mobiele instellingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Al gedaan, ik heb geen blokkades op de eigen mobiel. Wat kan het probleem zijn, hoe los ik dit op? Ik ben zelfs vandaag langsgeweest bij een KPN Shop en zij konden mij ook niet helpen. Ze hebben een klacht ingediend en daar moet ik dan weer op wachten. Is er iemand hier die concreet een oplossingsrichting zou kunnen aangeven? Waarom kan ik geen servicenummers meer bellen terwijl ik dit eerst wel kon doen?? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Bel je de 0900 nummers met... 0900.

Niet met +31900.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

ik heb alles geprobeerd; +31, 0906, (0906).. niets werkt..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

0906....

Je hebt toch niet toevallig Simyo, hè. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Gewoon KPN

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Dan is het apart dat ze het niet kunnen vinden. 

Maar ik begrijp dat er een ticket loopt. (?)

0906 en ook 0909 vallen niet onder je bundel en zijn al gauw € 1,10 per minuut, hè. Deze twee zou ik ook geen 'service' nummers willen noemen. 

Nummer informatie is 18xy. Het gewone nummer van brandweer en politie 0900. En soms instanties als ziekenhuizen.

Kun je 0900 nummers wel bellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Ja er loopt een ticket, maar ik had gehoopt sneller te worden geholpen. Via die 0906 nummers wil ik via telefoon abonnement Gametegoed kopen. Dus dan doe ik via dundle.com bijvoorbeeld een 10 EUR voucher die ik dan per telefoon wil betalen. Dan word ik doorgeleid naar een nummer wat ik moet bellen bijv 09067290056 en dan net zolang aan de lijn hangen totdat volledige bedrag betaald is. Ik heb dit in het verleden al gedaan maar nu kan dat op een of andere manier dus niet meer..

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Ik begrijp dat niemand me kan helpen.. Dat is balen

• September 26, 2025

Kun je andere 0900 / 0906 nummer wel bellen misschien.
Het nummer wat je belt heeft nou niet bepaald een goede reputatie.
Maar is wel lucratief blijkbaar : 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Hoi ​@Ronnieee C, via de community kan ik je hier helaas niet mee helpen, ik denk dat bellen de beste optie is. Ik ben benieuwd wat er uit komt met het ticket. Ik ben nog wel benieuwd naar de vraag die ​@KeesYagi hierboven stelt, werken andere 0900 of 0906 nummers wel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2025

Okee, eindelijk de oorzaak achterhaald: KPN heeft zelf deze servicenummers geblokkeerd wegens fraudemeldingen..