Skip to main content

Binnenkort ga ik overstappen van 2 telefoonnummers (zakelijk en prive), naar 1 telefoonnummer voor beide doeleinden. Met beide telefoonnummers heb ik een whatsappaccount. Met de functie wijzig nummer van whatsapp kan ik aangeven dat mijn nummer wijzigt (naar het bestaande andere telefoonnummer), dan krijgen al mijn contacten een bericht dat mijn nummer wijzigt en kunnen ze gemakkelijk naar mijn nieuwe nummer appen.

 

Maar wat gebeurt er dan precies met het bestaande whatsappaccount op dat nummer?
Wordt 1 van de accounts overgenomen, verdwijnen al mijn chats en gegevens? Voegt het vanzelf samen en blijft alles behouden? Weten iemand hoe dit werkt?

In de meest ideale situatie zou ik namelijk mijn beide whatsappaccounts samenvoegen, zodat ik van beide telefoonnummers de gesprekken en gegevens kan behouden.

Hi @Daniëlle Strijbosch en welkom op het forum! 

Poeh, goede vraag. Ik ben er ook niet bekend mee, maar op de informatiepagina van Whatsapp staat een uitleg over het maken van een back-up en het herstellen van je chatgesprekken. Die kun je sowieso uitvoeren zodat de chatgeschiedenis bewaard blijft.
Dan kun je kijken of deze te downloaden en te herstellen is als je alles op één nummer hebt. 

Voor de zekerheid kun je hierover ook contact met Whatsapp opnemen. Zij kunnen je sowieso antwoord geven op deze vraag. Online kan ik er verder helaas weinig over vinden. 

Mocht je het antwoord gevonden hebben, wil je het hier dan laten weten? Ik ben benieuwd of dit mogelijk is.  


Hoi Sanne, bedankt voor je reactie! Ik heb contact opgenomen met whatsapp, het is helaas niet mogelijk, zie onderstaand hun antwoord:

It's not possible to merge different backup files.  
  
Each backup file is linked to a unique WhatsApp account and can only be restored by that specific account.  
  
You can restore the chat history that's associated with your old phone number if you have physical access to that phone and SIM. WhatsApp backups are always tied to the phone number registered to the account that created the backup.  
  
If you don’t have access to your old WhatsApp account, it's not possible to migrate your account information or backups to the new phone number. However, you can create a brand new account. In this case, you’ll have to set up your new profile information.
You can verify your phone number on your old device, then you will be asked to restore your backup, if available.  
  
Learn more about restoring backup files in this article (https://faq.whatsapp.com/601558080647471/).

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We'll be happy to help!


Ah wat jammer. 😕 Dan weten we in elk geval zeker of het kan of niet. Bedankt voor het delen van de reactie!