Skip to main content

Goedemorgen! 

Zijn er andere contact mogelijkheden om een abonnement te kunnen opzeggen dan bellen? 

Mijn mobiel is niet meer beschikbaar en er zit helaas niets anders op dan mijn abonnement opzeggen.

Bellen of gebeld worden is dus geen optie., maar dit lijkt, op de website, wel de enige manier te zijn om dit te kunnen doen en dat lijkt me stug. Vandaar deze vraag. 

Vr. groet

Hallo @Mrs.P via KPN.com, Facebook, Twitter (X) of de lokale KPN-winkel.

 


Hallo @Mrs.P 

 

Opzeggen kan ook via de website maar die optie is niet makkelijk te vinden op de opzegpagina

De online opzegmogelijkheid staat tussen de Vragen over opzeggen, hier de directe link: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

 

Je zou na invullen en versturen binnen 1 minuut een bevestiging per mail moeten krijgen.

 

 

Je contract is al wel (bijna) afgelopen?
Zo niet dan zou je ook naar een goedkoop (2de hands) mobieltje kunnen kijken.


hhmm onderwerp van mijn bericht heb ik niet veranderd ….. 

 

@GeSp dank voor de link, ben gelijk gaan kijken, maar ook hier moet ik een telefoonnummer invoeren om verder te kunnen ;

 

 


@Mrs.P Daar vul je gewoon je nu onbereikbare nummer in, ze gaan je een aantal keren proberen te bellen, als dat niet lukt wordt alsnog je abonnement beëindigd.


@GeSp ja, dat heb ik ook maar direct gedaan en afgewacht wat er zou gebeuren.

Bevestigingsemail idd ook binnengekregen en heb daarop ook maar een response verstuurd met de mededeling over de telefoon en geen beschikbaar/bereikbaarheid,. Hopelijk komt de boodschap over dat bellen of gebeld worden niet zal gaan. Dan hoeft niemand af te wachten op telefonisch contact 🙂 en direct doorgaan met de administratieve handelingen. Ben benieuwd, meer als dit kan ik niet doen. 

Trouwens, nog over je optie ander (goedkoper en/of 2e hands) mobiel …

Fijn voor het meedenken, maar dat is helaas geen optie. Ik heb gekeken hoor, maar ik vind geen mogelijkheden tussen het aanbod. die momenteel bij mij passen. Net als met de abonnement moeten stoppen, het is geen kwestie van niet meer willen of ontevredenheid, maar puur een kwestie van niet kunnen en/of andere keus hebben. Ben al jarenlang KPN klant en geloof me, niet blij en not amused 😞

Alhoewel gouden tips of adviezen voor een oplossing zijn en blijven natuurlijk wel altijd welkom 


@Mrs.P

Die response zullen ze zeer waarschijnlijk niet lezen, onderaan zo'n mail staat:

NB Dit is een automatisch verzonden e-mail. Dat betekent dat een antwoord op deze e-mail niet wordt gelezen.

 

Gewoon afwachten maar, vorige week heb ik iemand geholpen met een opzegging via het formulier en die is ook niet (meer) telefonisch bereikbaar, dus het is daar ook afwachten hoe snel het verwerkt gaat worden.
Opzegdatum is gewoon de datum dat je het formulier hebt ingevuld dus minimaal 1 maand later (rekeninghoudend met de opzegtermijn) als je contractvrij bent of op de einddatum van je contract zou het gestopt moeten worden.
Facturering loopt trouwens altijd vooruit bij KPN maar het teveel betaalde krijg je later weer terug bij een eindfactuur.


Het is een bevestigings mail. Naar dat adres kan niks gestuurd worden. 

Opzeggen kan alleen door te bellen of naar een kpn telefoonwinkel te gaan. In verband met verificaties. Telefonisch: vraag even de telefoon van een kennis of familielid en dan kun je het gratis nummer bellen 0800-0402 .

Je kan gewoon een nieuwe simkaart aanvragen om verder te gaan met je abonnement. Ook dat kan alleen telefonisch of in een telefoonwinkel.

Eventueel ook een nieuwe telefoon kopen begrijp ik.

Succes. 🌻


Het is een bevestigings mail. Naar dat adres kan niks gestuurd worden. 

Opzeggen kan alleen door te bellen of naar een kpn telefoonwinkel te gaan. In verband met verificaties. ...

 

@PeterG Kan je stoppen met het steeds verkondigen dat het alleen telefonisch of in de winkel kan, dat is gewoon niet waar.
Zoals ook vermeld in de bevestigingsmail:

U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Opzeggen is alleen mogelijk als de minimale duur van uw abonnement bereikt is. U heeft een opzegtermijn van 1 maand.
We bellen u om uw opzegging te verwerken
Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.
Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.

 


@GeSp Ach zeg, je hebt gelijk, en @PeterG  ik zie het nu pas 🙈 daar heb ik helemaal niet op gelet joh en niet gezien, wat "stom,” zeg, meestal scrol ik een email wel helemaal door 🙂 voor de zekerheid …. 

Nou ja, het verklaart dan ook  wel weer waarom mijn mail, later op de dag, bouncete , met als kop “Onbestelbaar’ en bericht geweigerd.  

Ik begrijp het wel hoor, i.v.m. privacy en verificaties e.d., heel goed zelfs die voorzichtigheid, maar ergens toch ook wel een beetje apart, of bizar, of misschien zelfs ook wel beetje raar? of hoe je het wilt noemen, dat het toch alleen maar telefonisch blijkt te kunnen, als vaste (jarenlange) klant zijnde dan hè, die niet helemaal weggaat, andere producten blijven. 

Ik zat al in de afwacht-modus en daar blijf ik dan maar even in, zou nu al kunnen verlengen (naar wens) , maar de einddatum is de 11e van deze maand. 

Over de facturatie, of eindnota, maak ik me geen zorgen, was en ben geen grote gebruiker/beller 💪🏻

@PeterG ook fijn dat jij zo meedenkt! 😉 aan 3en te vragen is geen optie. De simkaart is niet het probleem, de telefoon zelf is niet meer beschikbaar/bereikbaar.

Tsja, abonnement verlengen met een nieuw toestel was zeker beter geweest, dat wilde ik eigenlijk, maar het aanbod en keuze was/is niet zo heel ruim (niet als bij aankoop van mijn huidige toestel) 

Maar thanks 🌟


de telefoon zelf is niet meer beschikbaar/bereikbaar.

🤔😲

Maar, … er liggen er duizenden te wachten op een nieuwe eigenaar in winkels. 🙂 Dan kan je toch gewoon een nieuwe kopen? Desnoods een minder dure zonder lening. Ik koop zelf altijd zonder toestellening om maandlasten laag te houden.

De simkaart is niet het probleem

Mooi. Die zoekt ook een nieuw huisje.

-- En als ik het bericht van GeSp volg wordt nu als ze geen contact met je krijgen het abonnement na de maand opzegtermijn alsnog beëindigd. Je hoeft dus niks meer te doen.


Hi @Mrs.P, welkom hier. 

Wat een gedoe dat dit zo moeilijk moet gaan. Als het goed is heb je een bevestiging van de opzegging via e-mail gekregen, klopt dit? Met daarin ook de datum van de opzegging? 

Je hoeft overigens niet meer te bellen, we pakken het hier op, 

Ik hoor graag van je. 


@Mrs.PDaar vul je gewoon je nu onbereikbare nummer in, ze gaan je een aantal keren proberen te bellen, als dat niet lukt wordt alsnog je abonnement beëindigd.

Foei @GeSp, zo doen we dat niet. 😉


Goedemiddag! 

@Alex_P ik weet niet waarom, maar je reacties zijn nu pas zichtbaar voor me en ik heb toch zo nu en dan in de gaten gehouden of er nieuwe berichten waren, die er dacht ik dus niet waren … I don’t know dus

Maar goed, het is wel oké, want én wilde ik toch ook nog even een update geven,, wel met ??? erbij, én beter laat dan nooit denk ik altijd maar :-) en misschien kan jij, of iemand anders, me een adviseren wat hiermee te doen of dat ik gewoon nog even zal wachten.

Beter zou zijn, als iemand van KPN zelf mijn berichten hier zouden zien en misschien op deze manier met een reactie kunnen komen. 

Ik ben nu ca. 3 weken verder, maar er is nog niet zo veel gebeurd, dan alleen ontvangst van een nieuwe factuur voor deze maand, die ik wel gewoon betaald heb, maar ik hoop dat dit wel voor de volgende maand is opgelost.


Ow, wat gek. Maar uiteraard kan ik meekijken. 

Ik heb hierboven ook gevraagd of je een bevestiging van de opzegging hebt gehad via e-mail, hier hoort namelijk ook een gewenste opzegdatum op te staan. Klopt dit? En zou je hier een screenshot willen plaatsen? 


@Alex_P  ik dacht het wel, maar zal het even voor de zekerheid checken … 

Ja, die heb ik zeker gekregen, 1 augustus om precies te zijn. Zie screenshot hieronder 😉

 


@Mrs.P 

Je hoort i.d.d. helemaal niets tot de daadwerkelijke bevestiging, maar diegene die ik geholpen heb, heeft het formulier 24/7 ingevuld en als einddatum 25/8 ingevuld, pas op 30/8 de definitieve bevestiging ontvangen dat het contract per 1/9 wordt stopgezet, is wel een week later dan gevraagd maar alla.

En ook tussendoor nog een factuur gehad, maar het teveel betaalde wordt later vanzelf teruggestort.


@Alex_P  ik dacht het wel, maar zal het even voor de zekerheid checken … 

Ja, die heb ik zeker gekregen, 1 augustus om precies te zijn. Zie screenshot hieronder 😉

 

Dankjewel, ik zie dat je hier hebt aangegeven per datum contract, dit moet dus wel goedkomen. Wanneer is die datum precies?


@Alex_P  bij mijn account zie ik dit nog en jij ziet hier de precieze datum :)