Skip to main content

Ik heb recent van het werk een telefoon gekregen met abonnement, ik gebruik deze SIM nu voor internet, mijn eigen nummer wil ik eigenlijk nog aanhouden maar het is dubbelop om hier ook internet op te doen. Nu heb ik voorheen wel eens perongeluk op een of andere manier toch data gebruikt, kan ik dit blokkeren op mijn oude SIM zodat ik gewoon een 0GB onbeperk bellen abonnement kan afnemen zonder zorgen. Ik heb nu namelijk voor de zekerheid toch nog 3 GB ofzo, terwijl ik die niet gebruikt. Dit omdat ik in het verleden ook wel vervelende ervaringen heb gehad met astronomische kosten buiten de bundel. Eigenlijk zou ik het liefst ook het bellen en sms’en tot een maximum willen kunnen instellen, daar had ik ook al vervelende ervaringen mee dat het buiten de bundel zo duur kan zijn door een foutje.

Ook lijkt het erop sinds dat ik mijn abonnement heb gewijzigd van onbeperkt internet naar 3GB dat ik mijn 7,50 husslekorting kwijt ben de afgelopen 2 maanden.

TLDR: het abonnement instellen zodat het niet boven de bundel kan uitkomen op gebied van internet maar idealiter ook bellen/SMS + toepassen van husselkorting.

 

Met vriendelijke groet,

 

KJ

Hoi @kpjanssen 
Ik begrijp dat je je er zorgen over maakt.
In dit geval is het beter om even te bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.


Kan je in de instellingen niet opgeven wat de standaard sim is voor mobiele data?

 


Ja zo heb ik het ook nu ingesteld, SIM2 van mijn werk als data, toch ben ik bang dat die ooit perongeluk switched ofzo, en dat ik dan in een keer honderden euro's moet betalen voor een avondje netflix.

 

Ik ga bellen!


Ja zo heb ik het ook nu ingesteld, SIM2 van mijn werk als data, toch ben ik bang dat die ooit perongeluk switched ofzo, en dat ik dan in een keer honderden euro's moet betalen voor een avondje netflix.

Bij Odido kan je daarnaast ook via "Mijn Odido" Internet blokkeren.

Heel handig voor pre-paid "abonnementen" om te voorkomen dat er data verbruikt kan worden nadat op de telefoon zelf per ongeluk "mobiele data" aangezet wordt.

KPN kent helaas dergelijke functionaliteit niet.


@kpjanssen 

KPN heeft die blokkade functionaliteit ook niet nodig voor abonnementen, als de databundel op is (of bij geen databundel) wordt de snelheid verlaagd naar 64Kbit/s down- en 32Kbit/s upload en je betaald verder geen extra kosten voor data die je daarna verbruikt.

Dat kan je op de bestelpagina vinden:

Wat zijn de tarieven bij gebruik buiten bundel?

Data

Behalve op de Noordzee, betaal je nooit voor MB’s buiten je abonnement in Nederland en de EU. Wel wordt de max. snelheid voor de rest van de maand verlaagd naar 64 Kbit/s down- en 32 Kbit/s upload.

Gebruik je mobiel internet buiten de EU? En betaal je per MB? Je betaalt dan vaak een hoger, lokaal tarief als Bescherming Internetkosten uitstaat. Geen zorgen! Wij blokkeren je internet automatisch als je € 60,50 (incl. BTW) aan internetkosten hebt gemaakt. Je krijgt hierover een sms bij 80% en bij 100% van je verbruik.

Bellen/smsen

Ben je door je minuten en sms’jes heen? Dan betaal je in Nederland en in de EU hetzelfde buitenbundeltarief: € 0,23 cent per minuut en € 0,07 cent per sms. Dit geldt alleen voor abonnementen zonder onbeperkt bellen/sms'en, zoals Kids Sim.

 

Het verschil tussen 150 min/sms en onbeperkt bellen/sms is maar € 1 per maand, dan zou ik wel weten welke optie ik zou kiezen.

Zowel bij 3GB als 0GB krijg je € 2,50 combivoordeel (voorheen hussel) korting per maand, € 7,50 combivoordeel korting krijg je alleen bij unlimited data.


@GeSp 

Is dat buiten undel verhaal omtrent data niet alleen bij onbeperkt.

Kan me niet voorstellen dat ik gratis 64 kbits down en 32 kbits up krijg als ik een 0 gb abonnement heb?


@kpjanssen 

Dat geldt voor alle abonnementen, daarom is er ook geen buiten de bundel tarief voor data in NL/EU.

64 down en 32Kbit/s up is heel erg traag en niet bruikbaar om normaal te browsen maar je kan er wel tekst mailtjes/berichtjes mee versturen.


Hoi @kpjanssen en bedankt voor je bericht :)
Zie dat je al veel goede reacties vanuit de community hebt mogen ontvangen en ik kan weinig toevoegen aan datgene wat al is gezegd! Hopelijk is de informatie die hier is gedeeld nuttig voor jou en weet je hiermee wat de mogelijkheden zijn.Â