Skip to main content

Hallo kpn,

hoe kun je de dag bundel uitschakelen. Want dit ik echt vervelend, want nachts kun je geen 2 g bij voegen. 
want ik wil niet net als een klein kind behandeld worden. Ik heb niet voor niks unlimited. 
 

met vriendelijke groet,

marijn

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

hoe kun je de dag bundel uitschakelen. 

Hoi, @Marijn26 . Wat bedoel je? Je hebt een abonnement met minimaal 8 GB per dag. De bundel zit standaard in je abonnement dus is niet uit te zetten.

's Nachts bijvullers van 2 GB lijkt me toch niet nodig? Van af 00:00 uur heb je (weer) 8 GB tot je beschikking. Aanvullers zullen dan toch hooguit overdag weer nodig zijn? Danwel (ook) aan het begin van de avond.

8 GB basisbundel. Ter voorbeeld: een HD film van 1 u 45 min. kost daar de helft van; 4 GB.

Omrekenhulpje: 8 Mb is 1 MB. 1000 MB is 1 GB.


Ik heb een data bundel van 50 g, hoef ik niet als een klein kind een dag bundel van 8 g te hebben. En sommige mensen zijn nachts ook bezig. Dus dat moet echt veranderen bij kpn. Want half jaar geleden was deze onzin er niet. En ik vind het echt een gewassen neus die dag bundel


Ik heb een data bundel van 50 g,

@Marijn26 . Waar heb je DIE bundel??

Ik weet alleen van onbeperkt data + bellen/sms. Waarbij je aan data 8 GB per dag hebt, wat je onbeperkt kunt aanvullen met 2 GB bundels. Dus als je meer gebruikt kun je gratis meer pakken.

En het mobiel internet only abonnement, maar dat is magertjes met maar 10 GB per maand.

Dus 50 GB ?????

Als dat een OUD abonnement is, wat kan, dan is dat gewoon 50 GB voor een maand zonder beperking van 8 GB op een dag hoor.


Vent wat weet je nu van mijn bundel niks. Ik wil gewoon van die dag bundel af. En je weet niet eens wat ik doe met het internetten. 
KPN KAN OOK ZONDER DIE DAGBUNDEL anders heb je voor niks een onbeperkt internet abonnement. 


Doe even normaal en communiceer duidelijk.  Bij unlimited heb je een dagbundel. Punt. Het is zoals het is en dat is bij iedere provider zo.


Het kan ook zonder die dag abonnement. Want was vroeger ook. Dus daar wil ik van af. Ik wil gewoon op een avond 50 gB er door heen rammen


En van die punt kan ook veranderen. Want dit is gewoon dikke vette onzin. 


Juist daarom is er een dagbundel gekomen.  Het netwerk raakte overbelast. 


Ja ja. Wat een klets, vroeger zaten er net zo veel mensen op het netwerk. Geef is een goede reden. De dag bundel moet er gewoon van af. We zijn geen klein kind meer om gecontroleerd te worden. En elke keer 2gb bij te voegen of wel dan!


Je betaald voor unlimited en je wordt nog van het internet gehouden


Vroeger was er fair use policy. Het mobiele dataverbruik is de afgelopen jaren enorm gestegen. Om te voorkomen dat het netwerk overbelast wordt is dit ingesteld.  Wil je echt ongestoord eindeloos kunnen internetten dan zal je een vast verbinding moeten nemen.


Nog steeds vind ik dit een klets antwoord. Want dan had je het een half jaar geleden ook mee gemaakt. En toen was het er niet. Ze moeten gewoon van die dag bundel af klaar. 


Hoi @Marijn26 
Om te beginnen wil ik graag duidelijk aangeven dat dit forum is om elkaar te helpen en te voorzien van raad en daad. Het is daarom ook wenselijk om niet aanvallend te reageren als mede gebruikers jou proberen te voorzien van informatie. Dit gezegd hebbende, heb je nog een databundel van 50Gb dan is dat de bundel voor de hele maand. Heb je een unlimited abonnement dan is de daglimiet 8Gb en kun je daarna, kosteloos, 2Gb bundels bijbestellen. Deze dagbundels gaan er niet af, dat kan ik je hierbij al zwart op wit bevestigen. Zoals @Joep1965 al aangaf is dit om de belasting op het netwerk te voorkomen. Deze bundels is niet alleen bij ons zo, maar bij alle providers die onbeperkte bundels aanbieden.

Vroeger was er fair use policy. Het mobiele dataverbruik is de afgelopen jaren enorm gestegen. Om te voorkomen dat het netwerk overbelast wordt is dit ingesteld.  Wil je echt ongestoord eindeloos kunnen internetten dan zal je een vast verbinding moeten nemen.


Edit: Ik heb wat reacties verwijderd die offtopic gingen, jouw vraag is nu beantwoord. Dat je het er niet mee eens bent, is begrijpelijk, maar er gaat dus niets aan veranderen.


Die dagbundel is tot dusverre alleen blijkbaar bij kpn ik kom net van t-mobile af en had unlimeted en had ik geen dagbundel dus voor mijn observatie is bij kpn onbeperkt internet nu 10 gb per dag vind ik niet zo leuk idd nu moet ik meerdere keren op 2 gb extra drukken omdat me thuis abbo er nog niet is en ik zie dat dit van een jaar geleden is maar toen was r ook glasvezel voor grote bedrijven en de servers kunnen het prima aan anders zou kpn niet zo groot zijn T-mobile is kleiner dan kpn dus zou wel handig zijn die overbodige dagbundel onzin en voor mijn mening vind ik niet dat Martijn26 nou respectloos was en gewoon simpel gelijk heeft en dat niet word gewaardeerd maar das mijn mening 


Die dagbundel is tot dusverre alleen blijkbaar bij kpn ik kom net van t-mobile af en had unlimeted en had ik geen dagbundel ...

Wat staat hier dan?

10 GB per dag. Daarna smsen voor extra data.


 


Dit zien zij als onbeperkt en ik had geen dagbundel en dit is misschien tele2 maar die is ook van t-mobile duss


Dit zien zij als onbeperkt en ik had geen dagbundel en dit is misschien tele2 maar die is ook van t-mobile duss

Bijzonder aangezien op de Tele2 website toch ook een dag bundel van 10 Gb wordt genoemd.

Dat lijkt meer op  4G internet voor thuis zeker vanwege die 500Gb. De tegenhanger van Internet voor buitengebied bij KPN.

 

Kortom dit is een andere abonnementsvorm.

 

 

 


Dit zien zij als onbeperkt en ik had geen dagbundel en dit is misschien tele2 maar die is ook van t-mobile duss

Dit is de tijdelijke bundel die je krijgt op het moment dat je vaste T-mobile aansluiting nog niet is geactiveerd of een storing heeft. Onbeperkt is gewoon 10GB per dag met onbeperkt 2GB. In september dit jaar mag de 3.5Ghz 5G worden geactiveerd en op dat moment kan het dag limiet zeker verdubbeld worden. Er bestaat dan altijd nog een kans dat providers dit niet doen om er voor te zorgen dat er ook nog vaste aansluitingen verkocht blijven worden.