Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de statusberichten via de sms uitzetten?

• March 26, 2026
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

ik wil sms berichten uitzetten, ik ga binnenkort naar buitenland en heb geen behoefte aan begin van de maand berichten en tariefkosten berichten 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@hpdb en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al reactie hebt gehad. 
Hopelijk is het via de klantenservice inmiddels gelukt!

Zo niet, dan kun je de tariefberichten voor het buitenland ook zelf uitzetten. Voor de handigheid: 

• Afmelden: Stuur een sms met de tekst 'INFO UIT' naar 1330.
  • Aanmelden: Stuur een sms met de tekst 'INFO AAN' naar 1330.

Let wel, je ontvangt dan nooit meer tarief SMS berichten, dus vergeet niet om het weer aan te zetten bij terugkomst als je in de toekomst wel wilt weten wat de tarieven zijn. 
De ‘start van de maand’ berichten kunnen inderdaad alleen via de klantenservice uit, dus mocht dat nog niet gelukt zijn dan kun je hier ook een belafspraak voor maken. 
Dan word je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt. 🙂

Veilige reis alvast en laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@hpdb 

Welkom op de community van KPN.

Omtrent jouw verzoek, kun je het beste telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Een medewerker kan dan deze sms berichten voor je blokkeren, op jouw verzoek.
Dit kan helaas niet via de community van KPN.

• Auteur
  • March 26, 2026

Hoi Michel

Bedankt voor het reageren op mijn vraag. 

Ik zal contact opnemen met klantenservice KPN

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 29, 2026

Hi ​@hpdb en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al reactie hebt gehad. 
Hopelijk is het via de klantenservice inmiddels gelukt!

Zo niet, dan kun je de tariefberichten voor het buitenland ook zelf uitzetten. Voor de handigheid: 

• Afmelden: Stuur een sms met de tekst 'INFO UIT' naar 1330.
  • Aanmelden: Stuur een sms met de tekst 'INFO AAN' naar 1330.

Let wel, je ontvangt dan nooit meer tarief SMS berichten, dus vergeet niet om het weer aan te zetten bij terugkomst als je in de toekomst wel wilt weten wat de tarieven zijn. 
De ‘start van de maand’ berichten kunnen inderdaad alleen via de klantenservice uit, dus mocht dat nog niet gelukt zijn dan kun je hier ook een belafspraak voor maken. 
Dan word je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt. 🙂

Veilige reis alvast en laat het gerust weten als je nog vragen hebt!