Skip to main content


Ik overweeg Mobiel Internet van KPN aan te schaffen: Simkaart met alleen Databundel.
10GB voor € 20 (met combivoordeel).
Dit koop ik als de simkaart in een Huawei 'mifi'-modem kan, zodat meer dan één tablet tegelijkertijd online kunnen.
Kan de simkaart in een Huawei Mobile Wifi E5785?
Vr.gr. Nicolienne 

Hallo @Nicolienne , ja dat kan. Er mag zelfs alléén maar een data-sim met 097-nummer in zo'n apparaat. 


Bedankt voor je snelle antwoord. Ik begrijp het dus goed: in de Huawei doe ik de data only simkaart van KPN met het abonnement van 10GB voor € 20 en ik kan online met de laptop + de tablet en zelfs de smartphone via wifi, alle drie tegelijkertijd. Vr.gr. Nicolienne 


Bedankt voor je snelle antwoord. Ik begrijp het dus goed: in de Huawei doe ik de data only simkaart van KPN met het abonnement van 10GB voor € 20 en ik kan online met de laptop + de tablet en zelfs de smartphone via wifi, alle drie tegelijkertijd. Vr.gr. Nicolienne 

Hallo @Nicolienne dat kan allemaal, zie daartoe de handleiding van de Huawei.

Maar voor thuis is dat natuurlijk niet zinvol, want daar kun je de wifi van je thuis-abonnement gebruiken.

Voor de smartphone is het ook niet zinvol, want die heeft zijn eigen databundel.

Je zou in plaats van de Huawei ook de smartphone als hotspot in kunnen richten  in voorkomende gevallen, heb je de Huawei niet nodig en ook geen data-abo.

Als je wèl voor de Huawei kiest en je hebt tevens een mobiel abo bij KPN kun je data delen tussen je mobiel en de Huawei.

Persoonlijk zou ik dan het data-sim abo nemen van €5 per maand inclusief 1GB en als je data tekort komt dit door je mobiel delen met de Huawei.

 


Dag Jan,
Ontzettend aardig dat je de tijd neemt me zo uitgebreid te informeren.
Ik ben online kleinverbruiker. Lach niet, ik kom uit met 5GB per maand. Geen streamen e.d., slechts email en weinig surfen over het net. Daarom heb ik destijds mijn internetabonnement opgezegd en ben ik overgestapt op mobiele wifi bij T-Mobile met de Huawei mifi-wifi. Dat kost € 19,36 / 5GB. 
Toen zag ik toevallig bij KPN € 20 / 10 GB, (combivoordeel vanwege mijn Digitenne abonnement).
Vóór ik de overstap naar KPN maak met het dubbele MB's voor dezelfde prijs, wilde ik er zeker van zijn dat dit zou werken. En dat heb jij bevestigd.
Ik ga nu goed voorbereid naar de KPN-winkel.
Hartelijk dank.
Vr.gr. Nicolienne 


Hallo @Nicolienne ik vraag me af of combivoordeel wel werkt met een Digitenne-abo en een data-abo en welk voordeel zou je dan hebben? Een data-abo is niet gelijk aan een mobiel abo. Laat je goed voorlichten in de KPN-winkel.

 


Bedankt voor de waarschuwing.


Bedankt voor de waarschuwing.

Laat s.v,p. de goede afloop even weten @Nicolienne 


Doe ik. Komende week ga ik naar de kpn winkel.


Hallo Jan,

Je had gelijk. Het combivoordeel geldt niet in de combinatie Digitenne-abo / Data-abo. Dus de € 5 korting gaat niet op. 

Ik ben blij met jouw informatie en heb nu in ieder geval een weloverwogen keuze kunnen maken. Het blijft bij het oude, want overstap geeft inderdaad nauwelijks voordeel.

Hartelijke groeten,

Nicolienne.

 


Graag gedaan @Nicolienne en groeten terug.