Skip to main content

Wellicht weet iemand of het mogelijk is om zowel een e-sim als fysieke simkaart aan 1 nummer en abonnement te koppelen?

Ik zou graag af en toe willen switchen met mijn KPN Prive abonnement tussen mijn zakelijk en privé iPhone.

 

Op mijn privé iPhone is mijn KPN abonnement een E-sim, op mijn zakelijke iPhone het zakelijk abonnement ook.

 

Het zou dus fijn wanneer ik ook een fysieke sim heb die ik dan in m’n zakelijk telefoon kan doen zodat mijn privé nummer werkt op mijn zakelijke telefoon.

(ik snap dat ze niet beide het nummer actief kunnen hebben, maar bij gebruik van fysieke Sim zal ik mijn privé iPhone dan uitzetten)

Hoi @iDennis3D, dat is niet mogelijk. Als je de e-sim activeert wordt de fysieke simkaart automatisch gedeactiveerd. Wat wel een mogelijkheid is, is Duo SIm. Daarmee heb je 2 fysieke simkaarten, waarvan je eentje tegelijkertijd kunt gebruiken: Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen.

Als je het andere toestel uit hebt staan zoals je noemt is dat mogelijk een optie voor je.


In dat geval zal de privé telefoon dan óók een fysieke simkaart moeten worden. Dan kan je duo-sim aanvragen. Dat zijn 2 fysieke simkaarten met één nummer.

Eerst de ene telefoon (de privé) uit. Daarna op de werk telefoon sim 2 slot pas bijschakelen!

Andersom: eerst op de werktelefoon sim 2 slot uitschakelen (als die telefoon niet helemaal uit-/aangaat).

Daarna pas weer de privé telefoon aanzetten.


Dank voor de reacties.

Probleem is helaas dat het zakelijke abonnement ook een fysieke SIM kaart heeft en helaas nog geen E-Sim ondersteunen :-(


Dan gaat het met telefoon(s) met maar één fysiek sim slot niet lukken.

Aangezien gebruik van duo-sim bijna niet meer bestaat, autotelefoons werken tegenwoordig via BT koppeling, zie ik esim niet als duo-sim komen.

NB met duo-sim werkt '’betalen via je telefoon” (gebruiken als pin pas) niet.

 


Dat is inderdaad geen bestaande optie @iDennis3D. Met Multisim is het wel mogelijk om een e-sim toe te voegen naast een fysieke sim, maar dat is exclusief voor smart watches. Dat kan niet gebruikt worden op een andere telefoon. 

Doordat jouw werkgever geen e-sim ondersteund kan je het beste voor elk nummer een eigen toestel gebruiken.