Skip to main content

Hallo,

 

Ik sprak tot nu toe 3 verschillende mensen van de klantenservice. Allen zeggen iets anders waardoor ik wat twijfel.

 

Ik heb een lopend contract tot augustus. Ik mag in april verlengen.

 

Ik wil echter graag nu mijn contract afkopen, het huidige toestel aflossen en vervolgens gelijk met nummerbehoud een nieuw contract en nieuw toestel afsluiten.

 

1 iemand zegt: dat kan niet. Nummer ben je kwijt.

1 iemand zegt: dat kan niet. Wachten tot april.

1 iemand zegt: ik vraag het na, ik weet het niet, ik bel u terug.

 

Weet iemand hier toevallig of het wel kan en wat ik dan precies moet doen?

Waarom zou het niet kunnen? Als ik nu bij KPN afkoop en aflos, kan ik ook naar Vodafone en een nieuw contract afsluiten met nummerbehoud. 

 

Wil graag bij KPN blijven. Maar krijg zoveel weerstand bij iets dat mij zo simpel lijkt. Haha.

 

Hoor graag! 

Es

Hoi @Essie77 

Welkom op het forum van KPN

Je KPN mobiel abonnement afkopen kan altijd (op verzoek van klant), maar je KPN 06-nummer onder nummerbehoud meenemen naar een nieuw KPN abonnement kan weer niet, omdat jouw 06-nummer al bij KPN in het systeem bekend is en ook al actief staat op het netwerk.

Je kunt alléén met nummerbehoud van een KPN Prepaid aansluiting naar een KPN mobiel abonnement of van een KPN mobiel abonnement naar een KPN Prepaid aansluiting.

Maar nummerbehoud van een KPN mobiel abonnement naar een nieuw KPN abonnement kan dus niet, en is technisch ook niet mogelijk.

Het afkopen van jouw huidig KPN mobiel abonnement, lijkt mij daarom ook niet de beste optie, ook omdat je graag bij KPN wilt blijven.

Wat je nog wel zou kunnen overwegen is om jouw huidig KPN mobiel abonnement toch af te kopen, en het tegelijkertijd om te laten zetten naar een KPN Prepaid aansluiting.
Zodra het een KPN Prepaid aansluiting is geworden, kun je die vervolgens weer met behoud van je 06-nummer om laten zetten naar een KPN Mobiel abonnement met een nieuw toestel.
Maar dit kost wel de nodige tijd, en is niet binnen een paar dagen geregeld

Wel kun je jouw huidige toestel in één keer aflossen, zodat je die wel helemaal hebt afbetaald.
Daarvoor kun je het volgende formulier invullen (link): Vervroegd Aflossen Toestelkrediet

Wil je een nieuwe smartphone, dan zul je echt moeten wachten tot april 2024.
Dan kun je jouw huidige KPN mobiel abonnement weer verlengen met daarbij een nieuwe smartphone naar keuze.
Dit in jouw situatie de beste keuze, waarbij je weinig hoeft te regelen.

Het afkopen van je mobiele abonnement kun je telefonisch regelen via de klantenservice, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 (of via je KPN mobiel naar 1200)
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen en je wordt doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

Deze afdeling is bereikbaar:

  • Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten.

Je hiermee van de benodigde informatie te hebben voorzien.


Dank je wel voor je uitgebreide uitleg.

Denk dat wachten dan de enige optie is. 

Nogmaala dank!!