Skip to main content

Ik wil graag binnen mijn abonnement mijn huidige mobiele nummer vervangen voor een nieuwe. Kan ik daarna mijn huidige nummer op bijv. een prepaid simkaart laten zetten? Zodat ik geen belangrijke info mis die nog op dat nummer binnen komt? Bijv. 2FA berichten

Hallo @LVO34 

 

Bij KPN staat op de website wel de mogelijkheid om het nummer van je huidige abonnement mee te nemen naar een andere aanbieder, je krijgt dan automatisch een ander nummer op je abonnement.
Het lijkt mij dat het dan ook mogelijk moet zijn om dit ook naar een KPN prepaid te doen, mocht dat niet mogelijk zijn dan zou je b.v. een prepaid bij Simyo aan kunnen schaffen om je huidige nummer daar naar over te laten zetten.

Zie hier bij de veelgestelde vragen: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen.htm

Kan ik mijn nummer overzetten naar een andere aanbieder, maar mijn abonnement behouden?

Ja, het is per 1 maart 2022 mogelijk om je huidige abonnement te behouden, maar wel je huidige nummer mee te nemen naar een andere aanbieder. Neem hiervoor even contact op met een van onze medewerkers.

 

Bij KPN moet eerst een prepaid aanschaffen en dan daarop nummerbehoud aanvragen voor dat nummer wat je wilt behouden (https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehoud.htm), wat in dit geval precies de procedure is (en of het überhaupt mogelijk is naar KPN prepaid) zou je het beste aan de klantenservice (0800-0402) kunnen vragen.


Hmm, dat mag een kpn moderator lekker uitzoeken. Ik kan me deze vraag niet eerder herinneren op het forum. Verder wel een goeie, want juist met sms inloggen of opnieuw in een account (van willekeurige dienst) komen werkt ook vaak met sms.

Wordt je lastig gevallen op je nummer? Blokkeer dan op je mobiel de nummers waarvandaan je wordt lastig gevallen. Komen ze niet meer door.

Een kpn moderator komt hier met enkele dagen (helaas wachtrij). Je kunt wel alvast relevante info invullen in je forumprofiel (dat is alleen te zien door jouw en het moderatorteam).

Forumprofiel: https://forum.kpn.com/settings/profile .

Vul dan onder “klantnummer mobiel” voor het gemak ook even je huidige nummer in. Dat kan bv zo

Kl.nr. 256987458; tel.nr. 0656897412 (volslagen willekeurige nummers hier gebruikt)

Onderaan pagina ingevulde opslaan.


Hi @LVO34, welkom hier.

Ik denk graag mee. Wat jij wilt kan niet. Een oplossing is om je huidige abonnement naar een prepaid om te zetten en daarna een nieuw abonnement afsluiten met een nieuw nummer. Voorwaarde is wel dat je abonnement niet meer binnen contract zit, meestal is dat 24 maanden. Dit kun je nakijken in Mijn KPN, als je op je mobiele nummer klikt kun je aan de linker kant de einddatum van je abonnement zien. 

Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom je dit zo wilt doen? Misschien kan ik nog andere opties bedenken. 

Een nieuw nummer toewijzen is overigens altijd mogelijk, maar dan raak je je huidige kwijt. 


Hi @Alex_P

 

Ik heb een nieuwe baan en daarom word ik veel gebeld door mensen die in de afgelopen jaren mijn nummer hebben gekregen. Wil daarom opnieuw beginnen met een nummer, maar heb een overgangsperiode nodig om 2FA te kunnen ontvangen voor veel accounts. 
 

Tot nu toe is mij aangeboden om mijn abonnement af te kopen zodat het nummer overgezet kan worden naar prepaid, maar dat vind ik echt een idioot voorstel. Ik heb namelijk pas tien dagen dit abonnement en heb niet de intentie om ergens anders heen te gaan. Wil mijn huidige abonnement zelfs best upgraden naar 2 jaar als tegemoetkoming. Maar om veel geld te betalen voor iets dat jullie in principe voor mij kunnen regelen zonder problemen, vind ik niet heel klantvriendelijk.

 

Dus ik hoop dat er meer mogelijk is! ;)


Ai, je hebt dus je privé nummer aan klanten gegeven bij je vorige baan. Poeh. Daarvoor had ik er altijd een GSM-etje bij met prepaid nummer.


@PeterG niet aan klanten, maar wel collega’s en mensen uit mijn netwerk. Dat was toen relevant, nu niet meer, haha.


Oh, weten die niet dat je er niet meer werkt? Als ze bellen dat gewoon even zeggen; bellen ze ook niet meer denk ik. Sterft het uit.

Anders gewoon die nummers blokkeren in je telefoon, toch? Kunnen ze je ook niet meer bellen.

Helaas is  wat jij wilt niet mogelijk. Het nummer kan niet uit een abonnement geporteerd naar een prepaid. Een abonnement kan wel omgezet naar prepaid, maar dan moet je wel uit de minimale contractperiode zijn en je bent net begonnen. Voor 2 jaar? 

Dan is er geen enkele andere optie dan blokkeren. Anders krijg je 2 abonnementen naast elkaar.

De optie van GeSp is er een natuurlijk.

Verder kun je nu voor een nieuw nummer een nieuw abonnement af sluiten. Hoeft niet per se met toestel. En het huidige, met het '’beruchte'’ nummer, verlagen naar het laagste abonnement met 0 GB en 150 minuten/sms. Die kan helaas niet naar prepaid.

Of dus al die nummers van je oude collega's blokkeren in je mobiel.

 


@LVO34 

Wat is al eerder schreef, je kan het nummer van je huidige abonnement wel porteren naar een andere provider, dat kan ook naar een prepaid zijn.

Schaf dus b.v. een Simyo prepaid aan, laat het nummer daar naartoe porteren en je bent klaar.

Simyo is een dochtermaatschappij van KPN en gebruikt dus ook het KPN netwerk.