Skip to main content
Antwoord

Kan ik een Simonly abonnement bestellen vanuit het buitenland?

• October 25, 2025
  • 9 reacties
  • 87 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Momenteel verblijf ik i.v.m. mijn studie voor een langere periode in Slowakije. 

Ik zou graag over willen stappen naar KPN i.v.m. het unlimited data abbonement. 

Zou ik deze vanuit hier kunnen bestellen en vervolgens via E-sim activeren?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Middelburg2002. Hopelijk heb je het naar je zin in Slowakije! Lijkt mij een gaaf land om voor langere tijd te verblijven. 

Het is zeker mogelijk om een abonnement af te sluiten vanuit het buitenland en dan de e-sim te activeren. Je hebt er wel een Nederlands IBAN-nummer voor nodig, maar ik schat zo in dat je die nog niet opgeheven hebt. 

Voor de rest hebben de heren in dit topic je al heel goed kunnen helpen met belangrijke info en adviezen. Heel fijn. Daar wil ik nog wel wat aan toevoegen.

• Het is namelijk niet mogelijk om de gedeelde MB's van je ouders in het buitenland te verbruiken. Je zit vast aan de EU-bundel van je abonnement. 
  • En als je nog geen Nederlands 06-nummer hebt nu, hoef je niet perse een MijnKPN-account alvast aan te maken. We hebben een workaround met een QR-code bedacht om alsnog een e-sim te activeren, zonder dat je al een werkend MijnKPN-account hebt. Daar wordt wel meer over duidelijk via alle e-mails. 

Laat maar weten of je nog vragen hebt of tegen obstakels aanloopt. Dan kijken we hier of we je verder kunnen helpen! En mogelijk helpt het onderstaande topic je nog met een keuze te maken. 

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Zo, dat is een avontuur zeg.

Hoi, ten eerste. De unlimited data geldt alleen in Nederland.

Buiten Nederland maar in EU zijn er de maandbundels.

Bij Unlimited50 krijg je 40 GB per maand in de EU, dus Slowakije.

Unlimited400 heeft 50 GB per maand in de EU.

SuperUnlimited600 heeft 75 GB per maand in de EU.

en SuperUnlimited1000 heeft 100 GB per maand in de EU.

Op zich zou je een e-sim in het buitenland moeten kunnen activeren. De ene e-sim is echter de andere niet. Elke provider heeft z'n eigen e-sim app. Die van kpn is (alweer, volgens mij) ook in het buitenland te downloaden in de app store.

Er zullen hier vast nog meer mensen reageren met hoe het gaat met aanvragen van een abonnement. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 25, 2025

bedankt voor je antwoord :)

ik bedoelde inderdaad om 40GB in het buitenland te krijgen, en dat mijn ouders dan eventueel extra data zouden kunnen delen, als dat principe nog steeds werkt. 

Het belangrijkste is dat de E-sim vanuit hier geactiveerd kan worden

• October 25, 2025

Zorg eerst dat je een MijnKPN account hebt. Daarbij moet je een Nederlands 06 nummer hebben. Daarop ontvang je een SMS code bij het inloggen.

Een abonnement bij KPN heb je nu nog niet. Dus dat kan je er nog niet aan koppelen. Dat maakt niet uit.

Zorg dat je ingelogd bent op je pc/laptop op dat account. Daarbij zet je een vinkje bij "Onthoud dit apparaat".

Dan kan je later inloggen zonder SMS code. Ook de MijnKPN app kun je nu vast installeren en daarop inloggen met SMS code. Zodat je later de app kan gebruiken zonder SMS code.

Dat is belangrijk, want als je verbinding met de oude provider stopgezet is en je de e-sim van KPN moet activeren, op dat moment kan je ff geen SMS ontvangen.

E-sim activeren kan dmv 1 cent overmaken via bank.

En je mobiele telefoon moet verbonden zijn met WiFi. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

En voor de MijnKPN app op telefoon is éénmalig sms verificatie nodig. Via de inlogcode van 5 cijfers, op te geven bij installatie van de app, kun je zonder sms verificatie inloggen.

De e-sim is alleen te installeren via de MijnKPN app op je mobiel.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Hoi ​@Middelburg2002. Hopelijk heb je het naar je zin in Slowakije! Lijkt mij een gaaf land om voor langere tijd te verblijven. 

Het is zeker mogelijk om een abonnement af te sluiten vanuit het buitenland en dan de e-sim te activeren. Je hebt er wel een Nederlands IBAN-nummer voor nodig, maar ik schat zo in dat je die nog niet opgeheven hebt. 

Voor de rest hebben de heren in dit topic je al heel goed kunnen helpen met belangrijke info en adviezen. Heel fijn. Daar wil ik nog wel wat aan toevoegen.

• Het is namelijk niet mogelijk om de gedeelde MB's van je ouders in het buitenland te verbruiken. Je zit vast aan de EU-bundel van je abonnement. 
  • En als je nog geen Nederlands 06-nummer hebt nu, hoef je niet perse een MijnKPN-account alvast aan te maken. We hebben een workaround met een QR-code bedacht om alsnog een e-sim te activeren, zonder dat je al een werkend MijnKPN-account hebt. Daar wordt wel meer over duidelijk via alle e-mails. 

Laat maar weten of je nog vragen hebt of tegen obstakels aanloopt. Dan kijken we hier of we je verder kunnen helpen! En mogelijk helpt het onderstaande topic je nog met een keuze te maken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

@Arjan van KPN Ben je zeker dat het activeren van e-sim vanuit buitenland mogelijk is? B.v. een prepaid is niet vanuit buitenland te activeren. Ook een bestelling b.v. voor thuisinternet vanuit buitenland is door geo-beperking onmogelijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Je noemt 2 heel andere producten, ​@TDN . Appels en Peren.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

@PeterG Ik noem het niet, ik stel een vraag. Kan je mijn vraag beantwoorden?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

@Arjan van KPN Ben je zeker dat het activeren van e-sim vanuit buitenland mogelijk is? B.v. een prepaid is niet vanuit buitenland te activeren. Ook een bestelling b.v. voor thuisinternet vanuit buitenland is door geo-beperking onmogelijk.

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd en het zou gewoon mogelijk moeten zijn.