Skip to main content

Hallo,

 

ik heb onlangs een nieuwe telefoon gekocht, bij apple dus niet samen met een nieuw abbonement.

ik vroeg mij echter af of het alsnog mogelijk is om een verzekering af te sluiten (inclusief voor diefstal). Daarnaast vroeg ik mij ook af of de verzekering geldt in het buitenland, want ik ga 6 maanden in het buitenland wonen. Stel mijn telefoon zou in hrt buitenland gestolen worden, wordt dit dat dan vergoed? 
 

daarnaast vroeg ik mij af of het mogelijk is om mijn  abonnement te behouden of is dit niet mogelijk voor een periode van 6 maanden?

 

groet, ella

Ik denk niet dat da nu nog kan. Misschien is dat toestel al gestolen of kapot gevallen. KPN kan dat niet controleren. Dan nu een verzekering afsluiten en volgende week claimen. Het zou mooi zijn als dat mogelijk zou zijn.


Hallo @Esjonkers ,

Nee, een voorwaarde voor de verzekering  is dat het toestel gekocht moet zijn bij KPN : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/toestelverzekering.htm

(Check de voorwaarden) 

U moet, bij aanvang van de verzekering, uw nieuwe mobiele toestel niet langer dan 30 dagen geleden hebben gekocht bij KPN. 

 

 

 

Je kunt je abonnement officieel maximaal vier maanden behouden in het buitenland, daarna moet je aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Lees de regels hier : 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm


Check bij je verzekeringsmaatschappij goed of eventueel schade of diefstal in het buitenland onder je reisverzekering valt.

daarnaast vroeg ik mij af of het mogelijk is om mijn  abonnement te behouden of is dit niet mogelijk voor een periode van 6 maanden?

Hoe buitenland is buitenland? Is dat één van deze landen? Hier is je abonnement geldig.

Andorra
Azoren
België
Bulgarije
Canarische eilanden
Cyprus (Grieks gedeelte)
Denemarken
Duitsland
Engeland
Estland
Faeröer
Finland
Frankrijk
Frans-Guyana
Gibraltar
Griekenland
Groot-Brittannië
Guadeloupe
Guernsey
Hongarije
Ierland
IJsland
Italië
Jersey
Kroatië
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Madeira
Malta
Man
Martinique
Mayotte
Monaco
Nederland
Noord-Ierland
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
Portugal
Réunion
Roemenië
Saint Martin
San Marino
Schotland
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Vaticaanstad
Verenigd Koninkrijk
Wales
Zweden
Zwitserland

Hi @Esjonkers, welkom hier. 

Goede vragen. Je kunt helaas je toestel niet verzekeren nadat je het gekocht hebt, en al helemaal niet als het buiten KPN om is gedaan. 

Over het behouden van je abonnement: heb je nog een contract bij ons? Meestal is dat een contract van 12 of 24 maanden. Als je buiten die periode zit kun je het contract uiteraard behouden en eventueel opzeggen met een opzeggingsperiode van 1 maand. 

Laat het me weten als je verder nog vragen hebt.