Skip to main content

Ik ben in Mexico mijn telefoon verloren. Ik wil wel weer bereikbaar zijn. Wat zijn mijn opties? Kan ik een telefoon kopen in Mexico die met kpn werkt? Ik lees veel op internet dat telefoons in Mexico gelocked zijn op providers uit Mexico. 

en als een nieuwe telefoon al werkt kan ik dan door kpn daar een esim op laten activeren van mijn huidige abonnement?

het is echt dubbel pech aangezien de telefoons hier ook nog eens 200 tot 300 euro duurder zijn dan in Nederland.

Wat zuur zeg. Heb je je sim al laten blokkeren?

Kan ik een telefoon kopen in Mexico

Niet aan te raden. Wifi Bellen wordt dan niet ondersteund. Ook veel voor Nederland bedoelde apps zijn niet beschikbaar in de app store. Waaronder de kpn tv en MijnKPN app.

Het menu is in het Spaans, Nederlands zal niet eens beschikbaar zijn.

Er zijn ook problemen te verwachten met Netflix,  HBO, Videoland, Viaplay,...

Updates speciaal voor Nederland krijg je ook niet. En garantie tot de grens... Want als het niet werkt, tja zelfs buiten EU gekocht. 

Ondersteuning via de Nederlandse importeur kan je mijns inziens ook vergeten. 

Expliciete specificaties voor kpn heb je alleen met in Nederland gekochte telefoon.

!! Om in deze situatie e-sim weer te activeren is eerst weer een fysieke kpn simkaart nodig. Anders kan je de activatie sms niet ontvangen. 

Kpn stuurt simkaarten alleen naar het adres van het abonnement. 


Op iedere verpakking van een telefoon staan de landcodes waar de telefoon werkt, als EUR (Europa) of NL er niet bij staan, gaat de telefoon hier dus niet werken @Kpon 


Dat is een hele goede tip @N.N. van die landcodes op de verpakking. 


Een simlockvrij toestel van een wereldmerk, gekocht in Mexico zal in Europa (en dus ook in Nederland) gewoon werken. Problemen met apps, de taal van het menu en het ontbreken van profielen zijn niet te verwachten. 

De codes op de verpakking zijn regiocodes. Deze regiocodes worden automatisch opgeheven door een minuut of tien, met een simkaart van een provider uit die regio te bellen. 

Of het voor @Kpon verstandig is in Mexico een telefoon aan te schaffen? Als het niet lukt de esim te activeren, dan is het niet mogelijk in Mexico van het kpn abonnement gebruik te maken. En, als de toestellen daar al duurder zijn dan hier én je bij terugkomst in Nederland ook nog voor invoerrechten wordt aangeslagen (tenzij je je telefoon wilt smokkelen) dan lijkt het me voor de hand liggen het niet te doen.


Bedankt voor het meedenken. Het lijkt erop dat ik rustig wacht tot ik terug ben in Nederland. Even drie weken zonder telefoon moet me wel lukken. 
 

@Jeroen van KPN vlak voor ik mijn telefoon kwijt raakte had ik 2000mb bundel voor het buitenland aangevraagd. Is hier nog iets mee te doen? Is een beetje zonde dag ik hiervoor betaal maar niet gebruik. Ik snap ook als het gewoon dikke pech is hoor.

nogmaals bedankt allen. Ik ga verder genieten van mijn vakantie in Mexico, ik heb niks te klagen.


Wat je kunt doen is, als je terug bent in Nederland even contact opnemen met de klantenservice. Men kan dan zien dat de bundel niet of amper is gebruikt en dan kan er gezien de situatie een vergoeding worden ingevoerd. 


Reageer