Skip to main content

Hoi 🙂.

 

Ik ben in de VS & heb een E Sim aangeschaft (een Amerikaanse) om internet hier te hebben. Omdat ik wel bereikbaar op mijn Nederlandse nummer moet zijn heb ik niet deze niet uitgezet. Hoe weet ik nu zeker dat ik niet torenhoge kosten betaal voor internet?

 

De volgende stappen heb ik ondernomen:

  • Mobiele data op E Sim & sta schakelen tussen mobiele data is uitgezet
  • Roaming van Nederlandse simkaart staat uit 
  • Roaming van E Sim staat aan 

of is het überhaupt niet mogelijk om torenhoge kosten te krijgen omdat je mogelijk een sms ontvangt? Ik denk dat ik alles goed heb gedaan, maar zou het jammer vinden als ik een dingetje fout heb gedaan & ineens 5000 euro aan internet zou moeten afrekenen.
Ik had gehoopt ergens in mijn kpn account te kunnen inzien hoeveel ik verbruikt heb, maar dat kan helaas niet 

Zolang je roaming en/of mobiele data maar uit hebt staan op jouw Nederlandse simkaart zal je geen kosten hebben voor Internet op jouw KPN abonnement.

Een SMS ontvangen is gratis. Bellen en gebeld worden kost resp. €1,- en €0,50 per minuut.

 


Bedankt voor je antwoord. 
 

Het knopje dataroaming op mijn simkaart bij KPN staat uit.

 

Zou je anders een sms krijgen als het fout is & je internet verbruikt?


Zou je anders een sms krijgen als het fout is & je internet verbruikt?

Je krijgt sowieso een sms als je €60,50 aan data verbruikt zou hebben. Om meer te verbruiken moet je dan expliciet toestemming geven.

Maar geen zorgen, dataroaming staat uit en dus zal je buiten Nederland geen data kunnen verbruiken.


Bedankt voor de reactie. Heel fijn. Nog een ander vraagje. Ik heb geen telefoontjes opgenomen, ben wel een paar keer gebeld. Hoe kan het dat ik dan extra kosten heb gemaakt?

 

 


Je zal dan toch wel een telefoontje opgenomen hebben en die €2,50 zijn omdat je zelf gebeld hebt.


Of 1 of meer nummers doorgeschakeld.


Of je hebt voicemail aan staan, dan betaal je daarvoor ook het buitenland tarief.


Oké, ik heb zeker niet gebeld of opgenomen. Dat weet ik uiteraard zelf zeker. Maar de voicemail zou kunnen. Goede les voor de volgende keer, want het loopt zo aardig op.

 

dank voor de antwoorden