Skip to main content

Is het mogelijk om data te delen uit mijn unlimited mobiele abonnement met mijn oud XS4All data sim (welke recent is omgezet naar een KPN sim)? In de KPN app is deze wel zichtbaar, maar ik kan er geen MB's naartoe delen. 

Nu wordt er ook gesproken dat je alleen kunt delen met een KPN Mobiel abonnement, dus daar lijkt het in te zitten?!

Ik weet het niet zeker, @Prutsky .  Daarom verwijs ik je graag naar je eigen helpdesk:

Vragen mag altijd

Klantenservice

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.

 

Zij kunnen ongetwijfeld antwoord geven op jouw vraag.


Net gebeld. Dit kan niet met de SIM-kart die ik destijds heb gehad. Als ik wel MB’s wil delen, moet ik een nieuw data abonnement afnemen. Dat ga ik niet doen.

 

Jammer is het wel...


Das raar @Prutsky . Ik heb dezelfde situatie (oud XS4ALL abonnement, maar inmiddels een KPN Sim kaart voor het gratis 1 Gb abonnement), en ik kan dus wel MBs delen. Alle twee kanten op. Net geprobeerd, resultaat dus 50 MB meer. Enige verschil: ik heb geen Unlimited abonnement. Maar dat zou hiervoor niet uit mogen maken. 

 


Dat is inderdaad gek @Joris62. Als ik mijn mobiele nummer kies kan ik alleen delen met het 0GB abo van mijn vrouw, of de kids sim van mijn zoon. Als ik hun telefoonnummer kies, dan kan ik ook niet naar de datasim delen. Zelfs geen 50Mb.

Vanaf de data sim kan ik alleen delen naar een “partner” zoals het rijksmuseum:

 

Ondanks dat dit data abonnement ook op hetzelfde adres staat….


Hoi @Prutsky 

Kan het zijn dat het datasim nummer nog niet aangemeld is in het “huishouden”, wat nodig is om MB's te kunnen delen. zie: https://www.kpn.com/combivoordeel/aanmelden.htm


Alle nummers zijn aangemeld en zichtbaar in de mijnKPN app. De data sim staat (uiteraard) geregistreerd op hetzelfde adres.


Aangemeld in MijnKPN is de eerste stap, maar staan ze ook bij de voordelen via   Check je voordelen   op de door mij genoemde link?


Net weer gebeld, nu met KPN zelf. Deze dame gaf aan nadat ik heb moeten uitleggen dat ik niet mijn telefoon als hotspot wil gebruiken, dat dit niet kan omdat ik geen KPN hussel abonnement heb…

Ik heb wel het idee dat als ik morgen weer bel, ik weer een ander antwoord krijg.

Dat iets niet kan is prima, maar dat iemand anders het toch wel kan, is wel irritant 😏


Hoi @Prutsky , het lijkt er inderdaad op dat die nummer nog niet aangemeld is voor de voordelen, ook zie je ze al in de app. Heb je dit via de door @RBxx aangegeven link eens gecheckt?


Aangemeld in MijnKPN is de eerste stap, maar staan ze ook bij de voordelen via   Check je voordelen   op de door mij genoemde link?

Als ik check mijn voordelen bekijk en ik vul mijn 0970 nummer in dan zie ik dit:

Dat zou kloppen aangezien deze ook in mijn overzicht staat: 

Maar bij het voordelen per product weer niet:

 


Hi @Prutsky , dan is er toch iets mis met de aanmelding voor het voordeel. Zet jouw persoonlijke gegevens (privé) in jouw forum profiel, dan kan moderator @Erwin_ naar de voordelen kijken of het probleem naar een achterliggende afdeling doorzetten.


@RBxx @Erwin_ 

Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt met de nodige gegevens. Hopelijk dat dit toch opgelost kan worden, alvast bedankt!


@Prutsky : Dat data nummer stond niet in je huishouden.  Dat heb ik zojuist gedaan.

Kun je voor mij controleren of het nu wél werkt?


Dank je @Erwin_  het werkt nu inderdaad! 


Erg jammer dat je telefonisch zulke gekke antwoorden kreeg :-(

Fijn dat de boel nu werkt!


Ik lijk hetzelfde probleem te hebben, kunnen jullie dat voor mij ook oplossen?


Hallo @YoHans 

Heb je de hierboven genoemde stappen al geprobeerd?

Als dat niet werkt, zet dan ook je gegevens in jouw forum profiel, dan kan een moderator meekijken.


Hallo @YoHans 

Heb je de hierboven genoemde stappen al geprobeerd?

Als dat niet werkt, zet dan ook je gegevens in jouw forum profiel, dan kan een moderator meekijken.

Ja ik had die stappen al ondernomen. Nummer kan ik wel zien in mijn KPN maar geen MB's delen. Heb mijn gegevens inmiddels in mijn forumprofiel gezet.


Even een update; ik heb contact gehad met de klantenservice en de medewerkster heeft het nummer aan mijn account toegevoegd. Ik zie hem nu wel staan en kan mb's delen, dus het is opgelost.

Blijft wel vreemd dat het niet werkt als je het nummer zelf toevoegt.


Fijn dat ze dit bij de helpdesk voor jou hebben gefikst.  Waarom het jou zelf niet lukt, is voor mij ook een raadsel. 

Ik zal eens navraag doen hierover.