Skip to main content

Ik heb unlimited data, mijn kinderen een abbo zonder data. Ik kan 50gb per maand delen met ze.

kan dat ook in het buitenland? Stel ik geef ze in het buitenland binnen EU allebei 25 GB, kunnen ze dat dan allebei opmaken, en ikzelf ook nog de gelimiteerde 25 GB voor in het buitenland? Of zijn mijn buitenland-mb’s dan op omdat ik ze aan hun gegeven heb?

Hi @Noordzee en anderen, inmiddels is het mogelijk om óók vanuit het buitenland 50Gb te delen 🤗 Dit staat nu los van je eigen buitenland bundel die vanaf heden overigens óók op 50Gb gezet gaat worden (vanaf start nieuwe factuurperiode)!

@Maja_  Ik denk niet dat het nodig is, maar theoretisch gezien:
Kan ik voor in het buitenland van twee personen (die allebei unlimited data hebben) ieder 50GB ontvangen? Dus 100GB totaal?


Hi @Noordzee en anderen, inmiddels is het mogelijk om óók vanuit het buitenland 50Gb te delen 🤗 Dit staat nu los van je eigen buitenland bundel die vanaf heden overigens óók op 50Gb gezet gaat worden (vanaf start nieuwe factuurperiode)!

@Maja_  Ik denk niet dat het nodig is, maar theoretisch gezien:
Kan ik voor in het buitenland van twee personen (die allebei unlimited data hebben) ieder 50GB ontvangen? Dus 100GB totaal?

Dat kan hoor! 😊


Hoi, Ik heb toch nog een vraagje, omdat het nog net niet helemaal duidelijk hier boven staat. 

Ik kan in NL 50GB delen met mijn kinderen. Als ik deze voor vertrek naar het buitenland aan ze geef, hebben ze die dan nog in het buitenland tot hun beschikking?

En kan ik dan de overige 50GB van de 50GB (‘Binnen EU') nog extra met ze delen?

 

Ik vermoed dat het bovenstaande kan….


Hoi, Ik heb toch nog een vraagje, omdat het nog net niet helemaal duidelijk hier boven staat. 

Ik kan in NL 50GB delen met mijn kinderen. Als ik deze voor vertrek naar het buitenland aan ze geef, hebben ze die dan nog in het buitenland tot hun beschikking?

Ja.

En kan ik dan de overige 50GB van de 50GB (‘Binnen EU') nog extra met ze delen?

Nee. Die zijn echt alleen voor uw abonnement. 


En kan ik dan de overige 50GB van de 50GB (‘Binnen EU') nog extra met ze delen?

Nee, delen gaat niet. Als je samen in het buitenland (EU) bent kan je wel de mobiele hotspot op jouw telefoon aanzetten. Dan kunnen ze via wifi daarmee verbinden en zo via een omweg toch van die data meegenieten.


Even verifiëren of ik het correct begrepen heb:

Ik heb een unlimited bundel en dus 50GB per maand ter beschikking in de EU. Deze 50GB zijn alleen voor eigen gebruik en kunnen niet gedeeld worden.

Daarnaast heb ik nóg een keer 50GB per maand die ik wél kan delen met met mijn kinderen (maar niet zelf gebruiken). Tot zover correct?

Voorheen was het zo dat ik nog in NL moest delen. Dit is echter afgeschaft/aangepast, en nu kan ik ook als ik aan het begin van een nieuwe maand al in een EU land ben, op locatie die nieuwe 50GB delen. Correct?

Als we vervolgens weer in Nederland komen, moeten zij dan uit dezelfde data die ze hebben gekregen de maand vol maken, of heb ik terug in Nederland nóg een keer 50GB die ik met ze kan delen?

 

Tot slot: Vorig jaar verdubbelde KPN de buitenlanddata van 25 naar 50GB bij de start van de zomervakantie. Zit er voor dit jaar ook nog zoiets in het vat?


Daarnaast heb ik nóg een keer 50GB per maand die ik wél kan delen met met mijn kinderen (maar niet zelf gebruiken). Tot zover correct?

Jep

Voorheen was het zo dat ik nog in NL moest delen. Dit is echter afgeschaft/aangepast, en nu kan ik ook als ik aan het begin van een nieuwe maand al in een EU land ben, op locatie die nieuwe 50GB delen. Correct?

Ja

Als we vervolgens weer in Nederland komen, moeten zij dan uit dezelfde data die ze hebben gekregen de maand vol maken

Ja

, of heb ik terug in Nederland nóg een keer 50GB die ik met ze kan delen?

Nee. Je hebt per maand 1 x 50 GB om weg te geven. Dat is NL/EU. Dus naar waar je bent wordt niet gekeken.

Tot slot: Vorig jaar verdubbelde KPN de buitenlanddata van 25 naar 50GB bij de start van de zomervakantie. Zit er voor dit jaar ook nog zoiets in het vat?

Nee. Het is en blijft 50 GB. En dat tijdstip was leuk zo voor de vakantie, maar dat het vakantie werd stond er los van.


@PeterG Dank je vriendelijk. :)