Skip to main content

Hallo,

Ik heb 2 redelijk prijzige abonnementen met telefoon lopen

Door diverse omstandigheden (welke al eigen topic heeft) wil ik deze heel graag verlagen.

Een paar jaar geleden was verlagen abonnement niet mogelijk als die lager is dan wat je hebt afgesloten.
Zoeken via google en KPN forum levert mij oude topics op.

KPN wijzig abonnement pagina geeft mij wel die keus/optie maar vertrouw niet dat mijn looptijd dan niet verandert.
Mijn vraag is omdat onze mobiele abonnementen de hoogste zijn (35 euro per maand zonder toestelkosten die komen er nog bovenop) of ik deze wel kan verlagen en mijn einddatum mei 2025 van deze contracten behouden?

Wil dus verlagen zonder dat ik nieuwe looptijd krijg.
Kan dit of is dit nog steeds niet mogelijk?

Als jouw einddatum mei 2025 is dan kan jij je abonnement gewoon verlagen of verhogen zonder consequenties. Let er wel op dat dit maximaal 1 keer per maand kan en het pas ingaat wanneer je normaal ook nieuwe data krijgt.

Je eindtijd/ contract verlengen kan pas drie maanden van tevoren. Maar dat krijgt u ook de vraag of u het voor 1 of 2 jaar wilt vastleggen.

@Ik_Combineer  volgens de voorwaarden als ik wil wijzigen gaat/mag het niet :

Mijn instapabonnement was het hoogste/maximale wat er was ongelimiteerd bellen sms en internet. En loopt sinds 2016, met verlengingen/i.c.m. nieuw toestel met al die jaren dezelfde nummer(s) gehouden die we kregen bij KPN in 2016 (oude nummer nemen we nooit mee).

Dit staat onder de algemene voorwaarden die verwattend zijn en tegenspreken wat U aangaf dat dit gaat zonder probleem :

Nieuw abonnement

Een nieuw abonnement gaat direct in. De eerste maand betaalt u het maandbedrag vanaf de datum waarop het abonnement ingaat en ontvangt u het evenredig deel van het bundeltegoed. Dit geldt ook voor een nieuwe ExtraOptie die elke maand terugkomt, zoals de ExtraOptie ‘KPN Spotify Premium’. Bij een verlenging gaat een nieuw abonnement in na afloop van het contract op het oude abonnement. Bij een nummerportering van een andere operator gaat het nieuwe abonnement in als het nummer bij KPN geactiveerd is.

Hebt u een KPN abonnement (verkocht na 1 juli 2013) dan gelden de volgende voorwaarden voor het wijzigen van uw abonnement:

• U mag uw abonnement één keer per kalendermaand naar boven aanpassen
  • Als u uw abonnement al eerder naar boven hebt aangepast, mag u uw abonnement gratis naar beneden aanpassen tot het abonnement waarop u bent ingestapt. U kunt uw abonnement niet wijzigen onder het instapabonnement.
  • Uw wijziging wordt per eerste van de volgende maand doorgevoerd. U ontvangt in de nieuwe maand het tegoed van uw nieuwe bundel.
  • De looptijd van uw contract verandert niet.
  • U houdt de eventuele korting die u heeft op uw abonnement. De hoogte van de korting wordt wel aangepast aan uw nieuwe abonnement

In 2023 had kpn geen instap abonnementen meer. Dus u heeft een combineer/hussen abonnement. Kijk maar op uw factuur.

Die factuur verteld niet heel veel, de benamingen die U noemt staan er idd niet op maar wat het wel is geen flauw idee het is geen hussel en geen combineer (ik heb alleen mobiel lopen alles is verder weg bij KPN door verhuizing) :

Hallo @Chris en Fem 
Dat is inderdaad een huidig abonnement wat je maandelijks omlaag en omhoog kan zetten.

Ga eens naar MijnKPN en log in met jouw KPN account.

Kies vervolgens Producten en dan het betreffende mobiele abonnement. Selecteer daarna links Abonnement wijzigen. Dan krijg je een overzicht van je huidige abonnement en daaronder alle opties waar je naartoe kan wijzigen. Deze wijziging heeft geen invloed op de looptijd van het abonnement. Dat blijft mei 2025.

U kunt uw abonnement één keer per maand kosteloos wijzigen. De wijziging gaat in vanaf de volgende factuurmaand.

De gekozen wijziging gaat in jouw geval in op 18 oktober, de start van de nieuwe factuurperiode.

Bedankt voor de extra bevestiging en uitleg, dacht ook al toen ik alle opties zag dat moet dan kunnen, maar beter vragen en zeker zijn dan iets doen en mezelf in de problemen werk ermee.

Dank U wel @RBxx  en @Ik_Combineer  voor jullie antwoorden en hulp.

Reageer