Skip to main content

Op de 9e van elke maand krijg ik de beschikking over de nieuwe databundel. Dit wil ik graag veranderen. Graag op de eerste dag van de maand. Dat geeft meer overzicht. Hoe kan ik dat regelen? 

Op de 9e van elke maand krijg ik de beschikking over de nieuwe databundel. Dit wil ik graag veranderen. Graag op de eerste dag van de maand. Dat geeft meer overzicht. Hoe kan ik dat regelen? 

Hallo @ezornaj dan moet je aan KPN vragen of ze de factuurdatum aan willen passen, want daar is die toewijzing van data op gebaseerd. Morgen gratis bellen via 0800 0402.

 


Volgens mij kan je bij een mobiel abonnement de periode niet aanpassen. Je kan bij mobiel wel de incassodatum verplaatsen. Dat gaat via deze pagina op de KPN website:

Andere betaaldatum voor je mobiele & thuis abonnement | KPN.com

Bij KPN Thuis kan het wel. Daar verander je de factuurdatum en betaal je eenmalig een ander bedrag.
Bij KPN Mobiel wijzig je alleen de betaaldatum. KPN blijft de factuur wel op dezelfde datum versturen, alleen de dag dat het bedrag wordt afgeschreven wordt anders. (bron)


Volgens mij kun je die datum inderdaad niet wijzigen. Zoals @RBxx al zegt. Anders zouden er veel mensen gaan schuiven met die datum.

En dat wil KPN juist niet. KPN wil de datums waarop klanten nieuwe data krijgen verspreid hebben door de maand. 


Ik heb vorige maand ook de incassodatum bij mobiel aan laten passen, maar de factuurdatum blijft gelijk.

Tevens heb ik de incassodatum bij thuis aan laten passen en daar is de factuurdatum wèl aangepast.


Duidelijk. Wat ik hierboven aangaf op de website klopt dus. Bij KPN Thuis kan je de factuurperiode wijzigen. Bij KPN Mobiel alleen de incassodatum. De factuurperiode blijft dan ongewijzigd. En dus ook de uitgifte van de maandelijkse databundel verandert niet.