Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn nieuwe simkaart met nummerbehoud als eerste in het buitenland gebruiken?

• November 28, 2025
  • 6 reacties
  • 75 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben overgestapt van een andere provider naar KPN met nummerbehoud. Op 17 december gaat mijn KPN abonnement in, en vanaf die dag heb ik dus ook geen data meer via mijn oude provider. Ik heb de simkaart al geactiveerd, maar hij geeft aan dat er nu nog geen verbinding gemaakt kan worden. Nu ben ik 17 december in het buitenland, en moet die dag gebruik kunnen maken van mijn data. Gaat dit vlekkeloos verlopen ondanks dat de eerste keer verbinding maken in het buitenland gaat zijn? 

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@MikeThePenguin, alvast welkom bij KPN!

Ik zie dat de anderen hier je vraag al hebben beantwoord én je een extra tip hebben gegeven over de praktische kant van dit verhaal, helemaal top.

Veel plezier gewenst met je verblijf in het buitenland 😊

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 28, 2025

Dat moet geen probleem zijn ​@MikeThePenguin 

De simkaart krijg je idd al eerder toegestuurd. Die kan (moet) dan al online worden geactiveerd. Daarmee bevestig je ook de ontvangst. Dan bewaar je de simkaart goed tot de overstapdatum. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 14 uur (NL tijd). Dat kan ook in het buitenland. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en verwissel dan de simkaart van de oude provider door de KPN simkaart en start de telefoon weer op.

Zie de opmerking van een KPN moderator in het volgende topic

Tijdens activatie van de verlenging ben ik in het buitenland | KPN Community

Simkaart niet vergeten mee te nemen, dan komt het helemaal goed!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

Dat moet geen probleem zijn ​@MikeThePenguin 

De simkaart krijg je idd al eerder toegestuurd. Die kan (moet) dan al online worden geactiveerd. Daarmee bevestig je ook de ontvangst. Dan bewaar je de simkaart goed tot de overstapdatum. De overstap vindt meestal plaats tussen 11 en 14 uur (NL tijd). Dat kan ook in het buitenland. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en verwissel dan de simkaart van de oude provider door de KPN simkaart en start de telefoon weer op.

Zie de opmerking van een KPN moderator in het volgende topic

Tijdens activatie van de verlenging ben ik in het buitenland | KPN Community

Simkaart niet vergeten mee te nemen, dan komt het helemaal goed!

Ik heb dual sim op mijn telefoon, dan kan ik ze denk ik gewoon allebei erin en aan laten? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 28, 2025

Daar heb ik geen ervaring mee ​@MikeThePenguin . Ik weet niet hoe de telefoon daar mee omgaat. Wellicht is het beter de KPN simkaart pas te plaatsen op 17 december zodra de oude simkaart er mee stopt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Men kan de simkaarten fysiek in de telefoon in doen, maar softwarematig deactiveren (niet gebruikt) instellen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Men kan de simkaarten fysiek in de telefoon in doen, maar softwarematig deactiveren (niet gebruikt) instellen.

Dat heb ik nu gedaan. Dank jullie wel voor de assurantie dat ik zonder problemen de overstap ga krijgen

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 1, 2025

Hi ​@MikeThePenguin, alvast welkom bij KPN!

Ik zie dat de anderen hier je vraag al hebben beantwoord én je een extra tip hebben gegeven over de praktische kant van dit verhaal, helemaal top.

Veel plezier gewenst met je verblijf in het buitenland 😊