Skip to main content

Ik heb mijn abonnement verlengd van sim only naar een abonnement met telefoon. Het abonnement is 8-9-2023 gestart. Ik werk/ woon twee weken van de maand in Turkije. Nu kom ik er (te laat) achter dat een abonnement van KPN voor mij ongunstig is in combinatie met het wonen werken in Turkije en dat ik bij een andere provider veel gunstiger uit ben omdat die Turkije ook in hun bundel hebben.

Kan ik nog iets doen om het abonnement te annuleren?

 

groeten Frank

Oeh, in jouw situatie kun je inderdaad het best een abonnement bij Vodafone hebben. @Frank Wellens 

Je zit nog binnen de 14 dagen om te annuleren. Dit kan alleen telefonisch.

In dit geval dien je eerst in één keer het restbedrag van de telefoonlening te betalen. Daarna kan het abonnement geannuleerd worden.

Want i.c.m. de lening is dat gekoppeld.

Je kunt de klantenservice bereiken via 0800-0402 als je in Nederland bent.

Buiten Nederland +316 1200 1200.

Je kunt ook iemand in je omgeving zoeken om het contract over te nemen. Ook hierbij is het dan handig (of noodzakelijk) om eerst de lening in één keer af te betalen.


Hallo Peter,

Nou, ik heb het telefonisch geprobeerd, maar omdat ik in Turkije ben en drie dagen over de 14 dagen opzegtermijn weer in Nederland, te laat om binnen de twee weken het toestel op te sturen, is het niet mogelijk zo op te zeggen. Ook wanneer ik nu direct het toestel afbetaal is het niet mogelijk daarna het abonnement te annuleren.

Wat mogelijk is is emigreren, en dat vind ik net teveel van het goede om onder een abonnement uit te komen 😁

Niet echt flexibel dus, maar zodra er regels nodig zijn kom je dat toch vaak tegen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval, het heeft me wel geholpen.

Vriendelijke groeten,

Frank


Ook wanneer ik nu direct het toestel afbetaal is het niet mogelijk daarna het abonnement te annuleren.

Daarna kan je wel iemand zoeken om het (dan) Sim Only contract over te nemen.

Wel gedoe met nummerbehoud weer.

Lastig. Hopelijk heb je maar voor 1 jaar gekozen anders zit je er 2 jaar aan vast….


Enige andere optie.

Nieuw sim only abo bij Vodafone. Wel nieuw nummer want nummerbehoud kan nu niet.

En je kpn abonnement lager zetten. (qua GB oa.)

Eventueel ander huidige kpn abonnement laten gebruiken (zelf financieel in onderling overleg regelen. Contract overname, wel met het nummer helaas, kan alleen als er geen lening meer op loopt).