Skip to main content
Beantwoord

Kan ik nieuw abonnement nog binnen 14 dagen annuleren als de simkaart nog onderweg is?

• February 7, 2026
  • 2 reacties
  • 52 keer bekeken

Op 2 februari is een sim kaart (vervanging esim) naar mij verstuurd. Deze heb  ik op 7 februari nog niet ontvangen. 

Probleem is dat ik het abonnement pas heb afgesloten en binnen 14 dagen termijn wil annuleren omdat ik het niet kan gebruiken voor hetgeen ik had bedoeld.

In mijn kpn heb ik nu twee bestellingen staan. Het abonnement en de vervangende sim. 

Kan ik het abonnement alvast annuleren en wat moet ik dan met de sim kaart die wellicht onderweg is?

Kan ik die ook annuleren?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@soudie ,

Je kunt dat abonnement inderdaad binnen veertien dagen annuleren.

Je kunt daarvoor bellen met KPN klantenservice op 0800-0402

Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 7, 2026

Hallo ​@soudie ,

Je kunt dat abonnement inderdaad binnen veertien dagen annuleren.

Je kunt daarvoor bellen met KPN klantenservice op 0800-0402

Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@soudie,

Je kunt je abonnement inderdaad binnen 14 dagen annuleren, ook als de (vervangende) simkaart nog onderweg is of niet is ontvangen.

Als je het abonnement annuleert, wordt de simkaart automatisch ongeldig. Een eventueel ontvangen simkaart hoef je niet apart te annuleren of terug te sturen.

Om zo snel mogelijk verder geholpen te kunnen worden kan je het beste om te annuleren: 

De medewerker kijkt dan meteen met je mee en zet de annulering correct voor je in gang.

Mag ik nog vragen waarvoor je het abonnement eigenlijk wilde gebruiken? Misschien kunnen we samen kijken of er toch een oplossing is die wél past bij jouw situatie, voordat je definitief annuleert.