Skip to main content
Vraag

Kan ineens niet meer bellen of gebeld worden

• March 17, 2026
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik kan ineens niet meer bellen of gebeld worden

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2026

Hallo ​@Hdp heb je de mobiele instellingen binnen je mobiel al eens een reset gegeven?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 17, 2026

Hallo ​@Hdp 

Welke telefoon heb jij?

Staat “Bellen via 4G” wel aan in de instellingen? Als dat bij jou uitstaat, bel je dus nog via 2G.

KPN gaat 2G op termijn uitschakelen (1 december 2027). Dat duurt nog even, maar KPN is vanaf maart 2026 bezig met uitzetten van 2G voor klanten die het niet meer nodig hebben. Mogelijk heb jij daar last van als jouw toestel ook werkt zonder 2G. Zie meer informatie in het volgende topic:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Hallo ​@Hdp heb je de mobiele instellingen binnen je mobiel al eens een reset gegeven?

Nieuwe telefoon….

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Hallo ​@Hdp 

Welke telefoon heb jij?

Staat “Bellen via 4G” wel aan in de instellingen? Als dat bij jou uitstaat, bel je dus nog via 2G.

KPN gaat 2G op termijn uitschakelen (1 december 2027). Dat duurt nog even, maar KPN is vanaf maart 2026 bezig met uitzetten van 2G voor klanten die het niet meer nodig hebben. Mogelijk heb jij daar last van als jouw toestel ook werkt zonder 2G. Zie meer informatie in het volgende topic:

Ik heb een nieuwe iphone. Zelfs 5g😜

Vanmorgen nog gebeld en nu niks meer. En dan heb je niks aan de kpn. Want je kunt niet gebeld worden. Maar dank voor de suggesties. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 17, 2026

Dat is vreemd ​@Hdp .

Bellen en gebeld worden werkte vanochtend dus nog wel, maar nu niet meer?
Heb je nog wat aangepast in de instellingen? 4G/5G data voor app’s en browsen werkt wel?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Hdp, welkom bij de community! Dat is inderdaad een lastige situatie, zeker als het vanmorgen nog gewoon werkte en nu ineens niet meer. 😕

Goed dat ​@JanD en ​@RBxx al met je meedenken, dat zijn ook zeker de juiste stappen. Omdat je aangeeft dat je een nieuwe iPhone hebt en het ineens is gestopt, wil ik nog een paar dingen met je nalopen:

• Werkt internet (4G/5G) nog wel gewoon op je telefoon?
  • Staat “Bellen via 4G (VoLTE)” aan bij je mobiele instellingen?
  • Heb je je mobiele instellingen al een reset gegegeven (soms moet dit ook bij een nieuwe toestel)?
  • En gebruik je toevallig een nieuwe simkaart of eSIM?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden op de bovenstaande vragen en denk graag met je mee om dit op te lossen! 😊