Skip to main content

Ik wil graag eenĀ  KPN e-sim op mijn telefoon installeren, zodat ik kan ik mijn telefoon kan gebruiken. Als ik bovenstaande instructies volg krijg ik de melding dat er ter verificatie een sms naar mijn telefoon is gestuurd om mijn telefoonnummer aan Mijn KPN toe te voegen. Dat werkt natuurlijk niet, omdat er geen e-sim of sim in de telefoon zit. Vrij opmerkelijkĀ dat KPNĀ alleen maar telefonisch bereikbaar is, of via een domme chatbot die alleen maar kan aanbieden dat KPNĀ wel even kan bellen. Dat is uiteraard vrij lastig als je geen telefoonnummer hebt.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die tegen dit probleem aanloop, dus vreemd om hier geen oplossing voor te hebben, tenzij er natuurlijk direct wordt gereageerd op mijn vraag: wat moet ik nu doen? Dit verwacht ik natuurlijkĀ wel, omdat ik doorverwezen werd naar dit forum voor antwoorden. Ik wacht met spanning af wat er gaat gebeurenā€¦.

Ā 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Dag 2

Helaas nog geen reactie gehad. Gisteren gebeld met KPN. de medewerkerĀ adviseerde mij naar de KPN XL winkel in Rijswijk te gaan. Heb ik toen niet gedaan, omdat ik aan het werk was. Een ander alternatief was om thuis nog eens goed te zoeken of ik niet een SIM kaart had ontvangen.

Toen ik na mijn werk 's avond thuis in Utrecht nog even goed heb gezocht bleek dat ik inderdaad een SIM kaart had ontvangen toen ik een maand geleden mijn telefoon had gehaald bij Belsimpel. Helaas kreeg ik de SIM kaart niet aan de praat, dus heb ik de volgende dag de klantenservice gebeld. Die wist mij te vertellen dat zij een andere SIM kaart voor mijn nummer in het systeem hadden staan, en niet de SIM kaart die ik in huis had. Ze konden dieĀ kaart echter niet activeren. Heb advies was om toch even langs te gaan bij een KPN winkel, of dat ze mij een nieuwe SIM kaart zouden sturen.

Voor mijn werk ben ik toen richting de KPN XL winkel in Rijswijk gereden, omdat ik snel weer wil kunnen bellen. Gelukkig herkende mijn de navigatie in mijn auto KPN XL in Rijswijk (offline), maar aangekomen op de Madame Curielaan 1 in Rijswijk, zat daar inmiddels een Mini center (auto), en geen KPN XL. Helaas kan ik dus nog steeds niet bellen, en interessant ook nog dat er nog geen reacties van KPN op mijn posts zijn. Tot nu toe is dit forum dus vrij nutteloos voor mij, maar ik wacht afā€¦..


Hallo @Anko030, vervelend natuurlijk dat je naar een adres bent gereden waar geen KPN winkel (meer) is gevestigd. Als ik kijk op de KPN website, voor een winkel bij jou in de buurt:Ā 

Brabantse Turfmarkt 51

KPN winkel
2611 CL, Delft

De andere optie is toch om te bellen met de klantenservice en een nieuwe fysieke simkaart op te laten sturen.Ā 

Het KPN forum is vooral een plek waar leden onderling elkaar helpen en indien nodig springt er een moderator bij. Voor situaties zoals die van jou, is de klantenservice via het gratis nummer 0800-0402 toch wel de beste manier om tot een oplossing te komen.Ā 


Ā 


Hoi Jeroen,

Dank je voor je reactie. Duidelijk. Het isĀ voor mij met name frustrerend dat, als je geen werkend telefoonnummer hebt, je KPN niet kunt bereiken. Een chatbot en een forum zijn geen bereikbaarheid. Wellicht goed om eens na te denken aan de bereikbaarheid van KPN voor mensen zonder een telefoonnummer. Aan een gratis telefoonnummer heb je dan niets.

Groet,

Anko


Reageer