Skip to main content

Sinds een dag in Engeland. Kan niet bellen of gebeld worden ("mobile network isn't available"). Mobiel internet werkt niet. Wifi werkt wel.

 

Op de Androidtelefoon staan opties "Mobile data" en "Roaming" aangevinkt. Gewisseld tussen automatische netwerkselectie en handmatige selectie (krijg in het laatste geval een bericht over 'managed roaming' met beperkte mogelijkheden, en dan werkt bellen nog steeds niet). APN gewisseld tussen 'internetl' en 'portalmmn.nl', maar dat hielp ook niet.

Preferred network type van de telefoon staat op 2G/3G/4G auto.

 

Hoi @MadgeSt . Welkom op het forum.

Waar in Engeland ben je? En welke providers zijn daar beschikbaar?


Dag @Erwin_ , we zijn in Lancashire en we hebben Vodafone, EE, O2 en 3 UK.

 


@MadgeSt in dat geval wil ik je aanraden het toestel te herstarten en 1 voor 1 deze providers te proberen. Is er verder iemand anders met je mee op reis die een toestel heeft waarop de diensten wel werken?


@Bram_ dank! Het derde netwerk dat we probeerden (3 UK 3G) werkte. Probleem opgelost.


Tweede keer. In juni niet in Edinburgh nu niet London. Vorige keer nieuwe SIM gekregen, maar werkt duidelijk niet. Wordt niet serieus naar gekeken door KPN. Kan op geen enkele manier contact krijgen (bellen gaat namelijk niet). 


@Kan wederom niet bellen in UK., wat irritant zeg. Geen enkel netwerk lukt? Heb je de tips voor geen netwerk in het buitenland doorlopen?

Werkt dat niet, dan hoor ik graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan kijk ik mee. 


Ben drie weken zakelijk in buitenland. USA diverse staten en Thailand. Heb dezelfde problemen, met kpn kun je bijna niet bellen vanuit buitenland. Veranderen van service providers is enige oplossing die werkt.


Ben in Griekenland geweest en nu in Letland maar kan niet bellen en gebeld worden. 


Hi @Sjaak 1953! Vervelend dat het niet lukt in het buitenland goed signaal te krijgen. Zou je hier toch een eigen topic voor aan willen maken? Door te reageren in een ouder topic maakt het dingen snel onoverzichtelijk. Geef in het nieuwe topic duidelijk aan wat je allemaal geprobeerd hebt. Kijk ook naar onze kennisbankpagina met tips over mobiel in het buitenland


Reageer