Skip to main content

Goedemiddag,

 

Heb hetzelfde probleem. Ben sinds 16e juli in Italië en kan niet bellen of gebeld worden. Internet doet het wel. Ben vaak in buitenland zoals Zweden en Duitsland en heb nog nimmer eerder problemen gehad. Getracht in te loggen op verschillende Italiaanse netwerken inclusief uit een aanzetten van het toestel maar helaas zonder resultaat. Iedereen binnen mijn gezin zit bij KPN en niet 1 van de 4 heeft verbinding. Kunnen jullie hier even induiken vanaf jullie zijde a.u.b.? 

 

*admin: afgesplitst

@KLAAS1970 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om te bellen of gebeld te worden in Italie, excuses voor de late reactie. Ik weet niet of je nu nog in Italië bent? 

Mocht je nog in Italie zijn, zie je dan 1 van de volgende providers die je kunt kiezen? 

Digi Italy SRL
ILIAD Italia S.p.A.
Telecom Italia SpA
Vodafone Italia S.p.A
Wind Tre S.p.A. (ITAWI)

 

En doet het probleem zich voor op 1 locatie of is er op andere plaatsen wel verbinding?


Hi Rutger,

 

We zijn nog steeds in Italië tot de 31e en we hebben eigenlijk allemaal geen bereik. Ik heb alle beschikbare providers gebruikt welke zichtbaar zijn als ik scan op netwerken en bij ieder netwerk waar ik op kan registreren hebben we geen bereik. Vandaag vertrekken we naar Venetië. Daar zal het wellicht verbeteren mocht het een regionaal probleem zijn. Bedankt voor je response.


@KLAAS1970 Ik ben erg benieuwd of verbinding maken in Venetië wel lukt. Zou je mij kunnen laten weten of dit het geval is? :)


Hey Rutger,

 

Kennelijk betrof het een hard stukje in de verbinding o.i.d. want in Venetië en Ljubljana Slovenië werkte alles weer zoals het hoort.

Ik ga ervan uit dat het een regionaal iets is. 

 

Bedankt voor de service en het nazoekwerk.

 

Met vr gr,

Klaas


Hallo @KLAAS1970 ,

Fijn dat het op andere plaatsen weer wel lukt. Het is in het buitenland zeker niet vanzelfsprekend dat je overal mobiel bereik hebt. Zelfs in Nederland zijn nog plaatsen te vinden waar je via KPN geen bereik hebt. Gelukkig doet KPN er veel voor om in Nederland die gaten in het netwerk te dichten. Maar in het buitenland heeft KPN daar uiteraard geen invloed op.